• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SOMPRODUCT AANTAL.ALS INDIRECT en dan graag met meerdere bereiken per werkblad..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sterremare

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2016
Berichten
4
Beste kenners,

Ik probeer bijgesloten file te laten werken, maar begin er nu hoofdpijn van te krijgen. Met behulp van oudere topics ben ik al een heel eind gekomen, maar nu dan toch zelf een topic starten.

De formule moet 2 verschillende bereiken controleren over uiteindelijk 52 tabbladen. In tabblad 1 werken de formules prima, in week 2 werkt het niet en telt de formule niets meer, als het over verschillende bereiken moet zijn.
=SOMPRODUCT(AANTAL.ALS(INDIRECT("'"&b!$AG$4:$AG$16&"'!C$29");b!AF15))+(AANTAL.ALS(INDIRECT("'"&b!$AG$4:$AG$16&"'!C$24:C$27");b!AF15))
Waarschijnlijk heb ik een verkeerde formule gebruikt en hebben jullie een oplossing die wel werkt!

Bekijk bijlage Rooster 2017 2.xlsx

Alvast mijn grote dank!
Groetjes Sterre
 
Laat eens weten welke cellen je van die 52 weken moet hebben om het aantal avonden te bepalen.
Ik zie in je formules telkens een verwijzing naar $C$29 en dat is een naam.
 
Hallo Cobbe,

Bedankt voor je reactie!

Voor elke week hetzelfde bereik :
C$19:C$20
C$24:C$27
C$29

De naam van de persoon die ingeroosterd wordt, moet worden opgeteld in kolom R. Ik wil uiteindelijk weten hoeveel avonddiensten iemand heeft toegewezen gekregen in een kwartaal of jaar.

Dank voor je moeite alvast!
 
Deze zou moeten werken in rij 12 :
Code:
=SOMPRODUCT(AANTAL.ALS(INDIRECT("'"&b!$AG$4:$AG$15&"'!C$19:C$20");M12))+AANTAL.ALS(INDIRECT("'"&b!$AG$4:$AG$15&"'!C$24:C$27");M12)+AANTAL.ALS(INDIRECT("'"&b!$AG$4:$AG$15&"'!C$29");M12)
 
Hallo Cobbe,

Bedankt voor de moeite die je neemt!

Het werkt nog niet helemaal. Week 1 gaat goed, dan telt de formule alles.

In week 2 telt het C$19:C$20 ook goed erbij op, alleen het bereik C$25:C$26 en C$29 doen niets in week 2.
Wel worden van die laatst genoemden in week 2 de waardes van week 1 weergegeven.

Bekijk bijlage Rooster 2017 2.xlsx

Misschien heb je nog een idee?
Groetjes Sterre
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je dat niet rechtstreeks kunt bereiken(tenminste het lukt mij niet)
daarom heb ik een omweg gezocht en in B50:C65 van elk blad de sommen gemaakt,
elk blad bevat de aanwezigh. van die week + het totaal van de vorige weken,
en die gebruik ik in kolom R

Zie maar ik heb 3 weken gedaan.
 
Perfect!! :D Heel erg bedankt voor je hulp!

Ik ga vandaag nog even kijken of ik de 'hulpcellen' onzichtbaar kan krijgen voor collega's.
Als dat lukt gooi ik een slotje erop, anders kom ik nog even vragen.

Groetjes Sterre
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan