Goedemiddag allen,
Ik heb een vrij simpele berekening in
Kolom J: G2-F2
Kolom K: H2-G2
Kolom L: H2-F2
Op deze manier krijg ik ook een hoop negatieve waarden en onterechte 0 waarden. Daarom heb ik de lege cellen willen uitsluiten door deze formule:
Kolom J t/m L zijn geen probleem meer. Nu doet de somproduct (kolom O en P ) niet meer wat het wel deed zonder alle lege datum cellen in kolom A t/m H.
Ik heb ook geprobeerd de formule te wijzigen als hieronder zodat de lege cellen wederom niet worden meegenomen. Maar dat werkt niet.
Ook heb ik bedacht de negatieve waarden te voorkomen door overal (dus in de oorspronkelijk lege cellen) een datum in de toekomst in te voeren. Maardoor kolom K + L ook soms leeg zijn in 1 rij, geeft het als resultaat een onterechte 0 waarde.
Zien jullie misschien een manier om de somproduct te laten werken?
Alvast bedankt,
MissyE
Bekijk bijlage helpmij_Jim.xlsm
Ik heb een vrij simpele berekening in
Kolom J: G2-F2
Kolom K: H2-G2
Kolom L: H2-F2
Op deze manier krijg ik ook een hoop negatieve waarden en onterechte 0 waarden. Daarom heb ik de lege cellen willen uitsluiten door deze formule:
Code:
=ALS(H2="";"";ALS(G2="";"";SOM(H2-G2))).
Kolom J t/m L zijn geen probleem meer. Nu doet de somproduct (kolom O en P ) niet meer wat het wel deed zonder alle lege datum cellen in kolom A t/m H.
Ik heb ook geprobeerd de formule te wijzigen als hieronder zodat de lege cellen wederom niet worden meegenomen. Maar dat werkt niet.
Code:
=SOMPRODUCT(--((DATUM(JAAR($F$2:$F$2700);MAAND($F$2:$F$2700);1)=N2)*($J$2:$J$2700)* )*($J$2:$J$2700)<>””))/SOMPRODUCT(((DATUM(JAAR($F$2:$F$2700);MAAND($F$2:$F$2700);1)=N2)*1))
Ook heb ik bedacht de negatieve waarden te voorkomen door overal (dus in de oorspronkelijk lege cellen) een datum in de toekomst in te voeren. Maardoor kolom K + L ook soms leeg zijn in 1 rij, geeft het als resultaat een onterechte 0 waarde.
Zien jullie misschien een manier om de somproduct te laten werken?
Alvast bedankt,
MissyE
Bekijk bijlage helpmij_Jim.xlsm
Laatst bewerkt door een moderator: