Soms error, soms niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Mighty Atom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2008
Ik heb een dll project waar ik veel van mijn meest gebruikte functies in heb geprogrammeerd. Één daarvan is een Bug Report class dat gebruik maakt van een form (dialog).

De bug report wordt via email naar mijn speciale bug report email adres gestuurd.

Ik heb een test form gemaakt met daarop een knop dat de functie aanroept.
Deze heb ik op een ander form geplaatst zodat anderen het kunnen testen want ik wil er zeker van zijn dat het werkt. Wat heb je anders aan een Bug Reporter als de Bug Reporter zelf niet of half werkt? :confused:

Het rare is dat sommige van mijn testers een error krijgen en anderen niet. Bij hun wordt gewoon netjes het report verstuurd. Wat ik mij dus afvraag, waarom krijgen sommige een error, en sommige niet? Heeft dat soms te maken met een delay (respondse time)?

Hier is het forum waar ik het test form heb gepost. Eventueel kan je het zelf ook downloaden en proberen: http://twhl.co.za/journals.php?id=6976
Hoe meer testers, hoe beter.

Edit:

Nep bug report ontvangen van ene pim@...........:

"Geen Error"

Inderdaad, geen error. Das is dus vreemd. :S

Laatst bewerkt:
Waarom krijgen mijn andere testers dan wel errors? Misschien omdat hun aan de andere kant van de Aarde zitten en dat het daardoor te lang duurt om verbinding te maken?

Wie weet
De tijdsduur om het raport temeken en teverzenden was wel wat lang.
als je wild stuur ik er nog een en kijk hoelang het ongeveer duurd.
groet Old Hippy

Ja dat kan je doen maar dat helpt me verder niet zo veel. Ik weet eigenlijk niet wat ik hier nou aan moet doen. Zo'n bug reporter hoort het altijd te doen.

Duurd precies 30 sec
Weet ook niet wat voor errors de andere krijgen.

hi Sorry voor de laate reactie.
mischien moet je het in de virusschanners zoeken.
bij mij gaf hij namelijk wel een waarschuwing een programma probeerd verbinding te maken met internet wild u door gaan.
Ik klik dan op ja en geen error.
in mijn visusschanner staat dan dat het een heel nieuw programma is en dat er nog geen gegevens over de maker beschikbaar zijn.
ik denk dat niet alle virusprogrammas zo netjes werken maar de boel gewoon af kappen.
hopelijk kom je hier wat verder mee.
of dit de oorzaak is weet ik niet maar het is de moeite om er naar te kijken.

groet Old Hippy

Om eerlijk te zijn weet ik nog altijd niet wat ik hier nou mee aan moet. Ik kan moeilijk voor elke bestaande virusscanner code gaan schrijven (die ik niet eens weet).

Ik vraag me af hoe proffesionele software dat doet.

Niet, een beetje firewall kan elk programma'tje / setup / wat dan ook de verbinding weigeren, dat is puur de keus van de gebruiker zelf.

Ok, ik ga het anders aanpakken, ik heb wat tips gekregen van de slimmeriken op CodeProject.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan