soms lang wachten bij surfen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Berichten
5.040
Internet

Ja, je verteld helaas niet of dit bij elke site gebeurdt die je wil bezoeken, je moet er wel rekening mee houden dat als het druk is of ISP (internet provider) toevallig te veel moet doen je wel eens moet wachten, krijg jij van je ISP ip adressen toegewezen.
Dit wil; ook nog wel eens een meespelende factor zijn.
 
Beste Pieter, Systo en JJW

Ik ben weer in het land. Met het bericht van Pieter over de hostfile weet ik geen raad. Ik denk dat het ook niet klopt. In ieder geval is me dit veel te ingewikkeld, ik snap er niets van.
Ik weet ook niet of ik met het programma van Systo verder kom. Via ctrl+ alt +del kan ik al zien wat er draait tijdens het internetten.

Aan jjw: het is bij alle sites, dus niet bij bepaalde voor zover ik weet.

Kan het mijn actieve netwerkkkaart zijn (waar overigens geen andere pc zit aangesloten of iets anders, ik ben stand alone?0
Andere mogelijkheid. Van Freeler krijg ik geen DNS nummer. Ik moet aanvinken bij IP: door server aangewezen. Dat heb ik gedaan. Is er een ander mogelijkheid?

Wat wel gebeurd is: Ik heb mijn oude pc. met zelfde instellingen, account en e-mail etc. ook nog in gebruik . Bij het maken van de nieuwe pc bij het eerste contact veranderde Freeler zelf een paar dingetjes (die dus nu anders zijn dan op de oude pc; als ik die terugwijzig gebeuren er rare dingen) Kun je met 2 identiek ingestelde pc’s vwb explorer en outlook afwisselend gebruiken? Of herkent de provider ook precies welke pc het is?

Kan dat er iets mee te maken hebben?

Dit moet toch op te lossen zijn?

Blijf me helpen!!!!

Hoepje53
 
Tja

Je zei dat je bij Freeler zat, deze is gratis of niet.
Zo ja dan zal ik hem zelf eens uitproberen, ik kun je wel zeggen, ik heb onlangs een free acount genomen bij Free Online, dit werkt helemaal te gek.

Snel, downloaden ook zeer snel voor wat ik gewent was bij tiscali.

Maar anders denk ik dat het mischien nog een oorzaak kan zijn van al je temp files eens wissen voor internet of het ligt gewoon aan freeler.
Dat kan natuurlijk altijd.

jjw
 
Van Pieter moet ik nog uitproberen (hoewel volgens mij de oorzaak van het probleem niet wordt weggenomen).

Nog een vraag aan Pieter: de twee bestanden die ik heb gestuurd , geeft dat enig inzicht?

Maar kan ik zonder probleem de map " temporary internet files" leeg maken of krijg ik dan problemen?


Alvast hartelijk dank voor de reacties.

Hoepje:
 
De twee bestanden die je gepost hebt waren zo schoon als het maar kan. Dus geen reden voor de vertragingen.
Je temp internet files eens in de zoveel tijd legen is alleen maar goed.
Je moet niks trouwens, maar als je na het maken van je hosts file je favorieten opeens wel snel laden en de rest niet, dan weten we wel waar de oorzaak zit en mag Freeler uitleggen, waarom je geen DNS server in mag vullen.

Groetjes,

Pieter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan