soms lijken bestanden zoek, wat daaraan te doen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Als ik met het zoekvenster rechts boven in, een zoekwoord intyp levert dat vaak niets op.
als ik dan in copernic (een indexeringsprogramma) kijk blijkt het bestand dan wel te staan waar ik gezocht heb via het zoekvenster.
wat ik dan doe, is het bestand openen met Copernic en daarna met 'opslaan als' het weer onder dezelfde naam en in dezelfde map opslaan.
dan verschijnt het document ineens wèl als ik zoek via het zoekvenster. wat is hier mis en wat kan ik eraan doen?

Htil. Goedemorgen deze morgen

Start -> Configuratiescherm -> Problemen detecteren en oplossen -> Systeem en beveiliging -> Zoeken en indexeren.

Nog sneller voorbeeld

indexeren.JPG

Indexeren

Ik typte bij vergrootglas Indexeren in. Nu lopen de bolletjes boven. Zoekt ie nu indexeren of is ie aan het indexeren? In dat geval: kan ik dan gewoon doorwerken?

ik heb configuratiescherm gevonden (je moet het maar weten he); heb je stappen gevolgd. maar als ik kom bij systeem en beveiliging vind ik daar niets van 'zoeken en indexeren'.

Dag, Vergrootglas is de zoekfunctie.
Indexeren zal een half uur kunnen duren omdat de hele schijf wordt doorzocht naar bestandsnamen en kenmerken. Ondanks dat dit erg intensief is kunt u gewoon doorwerken zoals u van Windows gewend bent. Aan te raden is dit desondanks niet omdat programma's ongewoon kunnen reageren wanneer er geen systeembronnen beschikbaar zijn.

Wanneer u niet vaak van de zoekfunctie gebruik maakt dan kan indexeren beter worden uitgeschakeld om te voorkomen dat de computer slecht reageert wanneer Windows dagelijks de index controleert. Sommige programma's hebben zelf indexeerfuncties, zoals; Picasa en Office. Ook deze indexeringen zijn intensief en vergen veel tijd.

goed te weten dat indexeren gewoon doorgaat.
mijn probleem is dat ik soms documenten moet invoegen en dat ik ze daarvoor wel moet kunnen vinden. nu doe ik het vaak als volgt: ik zoek met Copernic (een indexingsprogramma) het bestand op, open het daarin en sla het daarna weer op - met zelfde naam en in zelfde map - met opslaan als. dan vindt verkenner het bestand meteen. het lukt dus wel maar het is vervelende omweg. vandaar mijn vraag.
als ik het goed begrijp is indexeren nog steeds bezig. dat is dus al enkele uren. hoe lang kan dit wel niet duren?

in ieder geval veel langer dan een half uur (als ie tenminste aan het indexeren is, want als ik indexeren intyp, wordt ik in zoekstand gezet en daar kom ik dus niet uit).

Laatst bewerkt:
Bij mij is het indexeren wel eens gestopt en je kan dan gewoon opnieuw opstarten zodat het verder gaat.

allemaal goed en wel, dat je indexeren uitschakelt, maar hoe los ik mijn probleem dan op? Blackviper lijkt me te ingewikkeld ook.

defrag lijkt mij ook nutteloos

Laatst bewerkt:
Bij de "vergrootglas" bedoel je zoeken neem ik aan en als je daar indexeren ingeeft wordt er gezocht en dat duurt lang, dat bedoel je?

dat bedoel ik ja, als ik zoek naar indexeren vind ik, ook na lang wachten, niets.

jouw link doet niks Fixit wordt niet ondersteund door besturingssysteem. kan kloppen, wordt niet genoemd.
ik heb even gekeken maar mijn Dataschijf mag geindexeerd worden volgens eigenschappen,

Zie je dit. Dan klikken op zoeken en indexeren. Je krijgt een pop up. En dan verder kiezen.

Voorbeeldje.

zoeken en indexeren.JPG

nu kwam dit lijstje wel tevoorschijn.
tja, het probleem kan niet worden opgelost, ook niet met Administrator bevoegdheden..

Grrr, het is wat he. Volgende proberen. Ga altijd naar de officiele websites als je iets download, anders krijg je vaak rotzooi.

Hier al geweest. https://www.copernic.com/en/products/desktop-search/

13 augustus 2015 was de laatste nieuwe versie, V5.1.0

free version heeft natuurlijk beperkingen. Succes.

P.s. Hij vind niet alles. Engelse FAQ (forum)

http://forum.copernic.com/index.php/search-google-drive-using-a-desktop-search/

Ik vind mijn windows 10 search veel beter, maar dat is persoonlijk.

Laatst bewerkt:
ik heb van Copernic de laatste (betaalde) versie.
het probleem zit m NIET bij Copernic. Dankzij dat programma vind ik gemakkelijk terug wat ik zoek. Het probleem zit m bij Windows. ik slaag er maar niet in om de zaak geindexeerd te krijgen. Daar gaat mijn vraag over. Windows Search lijkt daarom niet te werken.

Ja maar die stappen heb je allemaal doorlopen. En dat wil niet lukken.

wat ik wil doen is indexeren. daarvoor is kennelijk een hulpprogramma maar het gaat al fout bij het zoeken (vergrootglas): het wordt niet gevonden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan