Sonos programma in acces gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimSc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2017
Goedemorgen,

Ik heb een database die ik veel gebruik.
Nu zou ik (als dat kan) graag een formulier willen maken waarin het programma van Sonos werkt.
Is dit mogelijk??

Reden is dat het access document fullscreen werkt en de gebruiker verder niet in de pc kan zitten.

Ik heb wel een knop met deze code : Application.FollowHyperlink ("C:\Program Files (x86)\Sonos\sonos.exe")
Maar dan word het programma alleen gestart als ik weer toestemming geen dat het een veilig programma is en dat wil ik niet.

Kan iemand me op weg helpen als dit mogelijk is?

Ik snap niet wat je wilt. Heeft de gebruiker de toets <Windows>+<d> nog niet ontdekt dan? OF <ALt>+<Tab>?

:d vast wel.
Maar het draait op een computer met touchscreen zonder toetsenbord.

Ik wil graag het programma van sonos kunnen bedienen in de database zonder dat hij afgesloten word.
Dus net zoals je een subformulier opent in een formulier.
Maar dan het programma van sonos

Ik wil graag het programma van sonos kunnen bedienen in de database zonder dat hij afgesloten word.
En dat snap ik dan nog steeds niet. Die toestemming komt vermoed ik omdat je FollowHyperlink gebruikt; waarschijnlijk lukt het beter als je het SHELL commando gebruikt. Krijg je zoiets:

Code:
Public Sub StartExeWithArgument()
    Dim strProgramName As String
    Dim strArgument As String

strProgramName = "C:\Program Files (x86)\Sonos\sonos.exe"
    strArgument = "/G"

Call Shell("""" & strProgramName & """ """ & strArgument & """", vbNormalFocus)
End Sub

Ik heb er maar gelijk een argument bijgezet; geen idee of je dat ook hebt/gebruikt bij Sonos. Dat kan dus eventueel weg.
Verder kun je programma's wél starten via VBA, maar verder niet bedienen, tenzij het programma ook vba ondersteunt. Maar dat zal wel niet. Wil je het dus aansturen, dan zul je andere programma's zoals Winbatch moeten overwegen.

Bedankt voor je reactie.
Maar waar moet ik dit neer zetten dan?
Als ik die onder de knop hang gebeurt er niets.

Je hebt nou een regel FollowHyperlink in je code staan. Daar dus.

Oja nu doet hij het.

Jammer dat het niet in een "frame" gezet kan worden.
Maar bedankt in elk geval

Sonis heeft verder niks met Access te maken, is een zelfstandig programma. Dat krijg je dus nooit in een "frame". Dat zeg ik, terwijl ik niet eens snap wat je bedoelt :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan