Sony camcorder firewire probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hattori03

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jun 2007
Hallo allemaal,

Ik ben al een aantal dagen bezig om mijn Firewire aansluiting werkend te krijgen.
De aansluiting zit op m'n systeemkast aan de voorkant dus niet op het moederbord, nu zijn we erachter gekomen dat het stekkertje helemaal niet was aangesloten dus heb ik dat gedaan door hem aan het moederbord aan te sluiten (Gigabyte Nforce 4 GA-K8N-SLI).
Het leek te werken totdat ik mijn camcorder er op wou aansluiten, toen kreeg ik de volgende melding;

"Het USB-apparaat wordt niet herkend

Een van de op deze computer aangesloten USB-apparaten werkt niet goed. Het is onbekend welk apparaat. Klik op dit bericht voor hulp... "

Alles is geinstalleerd, software. updates. De camera werkt wel gewoon direct zoals het hoort op andere pc's.
Ik werk op een 3800+ X2, win XP SP2, 2 gb.

Alle fora's heb ik al afgezocht maar kom gewoon niet tot een oplossing.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen anders moet ik met alle ellende de pc meenemen naar de winkel waar ik liever niet aan begin.

Je hebt het over een Firewire aansluiting, terwijl je een usb-melding krijgt.
Weet je zeker dat je de goede aansluitingen gebruikt hebt (stekkers)?

Bij de aansluiting op het moederbord voor een firewire kabel staat 1394 genoteerd.

klopt, ik heb iets fout gedaan.

In de computer winkel (mycom) hebben ze me verteld dat ik het loshangende firewire kabeltje moest aansluiten op m'n moederbord. niet dus! achteraf.
Want ik heb naar alternate gebeld waar ik mijn pc heb gekocht en daar zeiden ze dat mijn moederbord geen firewire ondersteunt.

Ik heb dus een pci firewire kaart gehaald. Dus die heb ik compleet geïnstalleerd en ik zag hem ook in apparaatbeheer staan onder 1394. Maar toen ik mijn camera daarop aansloot kreeg ik de volgende melding;

" Nieuwe hardware gevonden "
" Er is een probleem opgetreden bij de installatie van de hardware. De nieuwe hardware werkt mogelijk niet goed ".

Ik keek daarna bij apparaatbeheer en daar stond een geel uitroepteken achter de camera, ik heb geprobeert software te installeren maar niks schijnt te werken. Ik kom niet verder als een geel uitroepteken en software installeren doet hij niet automatisch.

Probeer de kaart eens in een ander pci-slot. En is je Windows volledig up-to-date?
Wat voor merk en type kaartje is het?

Probeer de kaart eens in een ander pci-slot. En is je Windows volledig up-to-date?
Wat voor merk en type kaartje is het?

Ander PCI slot geprobeert zonder enzig resultaat.
Windows is up-to-date.

merk van de kaart is;

digiconnect Combo PCI Card

* USB 2.0: 2x extern, 1x intern
* Firewire: 2x extern, 1x intern

de Readme zei:
(Windows XP)
A.When ULi USB 2.0 Controller has attached on system
1. Install ULi USB2.0 Driver
- Run the setup program.
- Click "NEXT"
- This program will install and load the driver and you don't have to reboot the
computer.
- After install ULi USB 2.0 driver successfully. System will detect "USB 2.0 Root
Hub". Please select "install the software automatically (Recommended)" and then
click "Next" button to continue install.
- This program will install and load the driver and you don't have to reboot the
computer.

B.If no ULi USB 2.0 Controller on system
1. Install ULi USB2.0 Driver
- Run the setup program.
- This program will copy driver files into your Windows system, then turn off
your computer.
- Attach ULi USB 2.0 Controller card on your system and then reboot your computer.
2. After system reboot, Windows will find the new hardware "ULi PCI to USB Enhanced
Host Controller", continue to install.
- After install ULi USB 2.0 driver successfully. System will detect "USB 2.0 Root
Hub". Please select "install the software automatically (Recommended)" and then
click "Next" button to continue install.
Bovenstaande is te lezen in de readme van de driver. Heb je deze aanwijzingen opgevolgt?

In principe heb ik bijna alles gedaan wat mogelijk is om het probleem te verhelpen.

Ben zelfs terug gegaan naar waar ik de pc heb gehaald en daar zijn ze er ook niet uitgekomen.
Wel zijn we er zeker van dat het een softwarematig probleem is, en hiervoor zal ik sony nog contacten om te kijken wat ze zeggen.

Het enigste wat ik nu nog kan doen is formatteren en kijken of de camera dan wel wordt herkent.

Bedankt voor de support!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan