Sony CD-Rom speler leest veel CD's niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

BabyNuke

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Ik heb een Sony CDU5221 (52x) CD-Rom speler die het vreemde probleem heeft dat hij vaak CD's niet kan lezen. Maar als ik dezelfde CD probeer op een andere computer, kan hij daar wel gewoon gelezen worden. Als hij weer eens een probleem heeft met een CD, loopt of windows vast, of hij komt met een foutmelding dat de CD beschadigd is, of hij begint vreemde geluiden te maken (herhalend) en doet hij verder niets meer.

Het is niet altijd zo, het zijn alleen bepaalde CD's, en het is niet zo dat hij dezelfde CD de ene keer wel en de andere keer niet pakt.

waarschijnlijk is de laser van de cd-rom speler vuil
koop een cdlenscleaner Cd op die cd zitten borsteltjes die de laser cleanen
te koop bij free record shop en zo

mvg coen

Hoi,

Of misschien de nieuwste drivers dwnl.
Kijk hier eens.

Grtzzz.

Hallo

Inderdaad ... mij lijkt ook dat de leesoptiek vuil is en dus gereinigd dient te worden .

Indien deze lezer nog onder garantie valt , lijkt mij het echter logischer om de "garantie" te claimen...

P.s.: er zijn geen krassen op de onleesbare c.d.'s ???

Peter

Het valt mij wel op dat dit de laatste tijd vaak voorkomt (bij ons althans), maar altijd met audio en met één merk. Ik denk dat de ene speler gewoon gevoeliger is voor fouten dan de andere.
Eric

Het valt mij wel op dat dit de laatste tijd vaak voorkomt (bij ons althans), maar altijd met audio en met één merk. Ik denk dat de ene speler gewoon gevoeliger is voor fouten dan de andere.
Eric

Hallo

Eric 2001 , probeer eens die c.d.'s op een lagere snelheid te branden .

Peter

Peter,
Hebben we al geprobeerd. Snelheid 4x op een plextor 40/12/40A mislukte. Snelheid max (48x) op een plextor 48/24/48A lukte wel; één keer (dubbel cd) en later niet meer. Ligt denk ook aan het merk. Het "slechte" merk was bij ons Platinum CD-R. Gebeurde overigens alleen bij audio.
Overigens ging het erover (sorry dat ik erover begon) dat het op verschillende apparaten gebeurde. We hebben dus meegemaakt dat een cd het in huis wel deed maar in de auto niet, maar ook andersom (met verschillende cd's dus)
Eric

Als die vuil zou zijn, zou dat niet verklaren waarom de CD speler selectief lijkt te zijn. Hij pakt een CD of wel (en dan leest hij die altijd goed) of niet (en dan leest hij die nooit goed) - en als de CD beschadigd zou zijn, waarom doet hij het dan bij andere wel?

Sony staat bekend om zijn problemen met het lezen van (zelfgemaakte) CD 's

Het probleem ligt niet bij sony , eerder aan de brand-software die de cd heeft gebrandt.

groet speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan