Sony DCR-TRV14E Mini DV Handycam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bulsara

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
Ik heb een probleem met mijn Sony Handycam. (Sony site biedt geen oplossing.)

Ik wil mijn Handycam aansluiten op mijn laptop met Windows Vista.

Ik ben de originele software kwijt maar ik denk niet dat deze mij verder zal kunnen helpen. Volgens de Sony Website is deze camera "not compatible" met Windows Vista. Ik heb geprobeerd om van de Sony site de USB driver te downloaden maar die is ook niet compatible.
Is er misschien iemand die mij kan helpen? Heeft er iemand software die dit mogelijk maakt????

P.S. heeft iemand nog software van de ImageMixer en Picture Package van Sony?

dcr trv14e

hoi, ik heb het zelfde probleem..kan nergens een driver vinden.:confused:
Heb wel gehoord dat een firewire kabeltje de oplossing kan zijn maar heb deze nog niet in huis gehaald.
Heb jij al wat meer informatie gekregen?

Zelfde probleem.

Hey allemaal,

Ik heb ook al jaren hetzelfde probleem met deze handycam. Met Windows XP bij mijn moeder wist het vroeger nog wel eens te lukken, maar nu met Vista krijg ik echt geen reactie meer. Ik heb Sony al gebeld over dit probleem, maar die zegt dat het probleem wegkomt van windows en ze zich er niet op aan kunnen passen. Ze hebben een stuurprogramma ervoor gemaakt, maar dat blijkt niet te werken en hogerop in het bedrijf komen met deze opmerking lukt je niet omdat je ook maar naar een callcentre belt.

Firewire is ook onmogelijk. Ik heb al vele euro's in dit probleem gestopt en kom om in de kabels die iedereen me geadviseerd heeft om te kopen, ik heb er bijna zoveel in gestopt dat ik net zo goed een andere handycam kan kopen...

Laatst bewerkt:
Precies hetzelfde probleem hier! Ik denk dat ik de camera de deur maar uit doe en iets anders ga kopen. Ik zit alleen nog met drie tapjees van een vakantie die digitaal gemaakt moeten worden; kent iemand toevallig iemand dit hier handig mee is?

wel werkend te krijgen

Hoi allemaal,

Zelf heb ik de Sony DCR-TRV80E en vorige week na de vraag van mijn zoon om een tape voor school te maken ben ik met lood in mijn schoenen weer gaan zoeken naar drivers. Dit werkte in 1x perfect, dus helemaal happy, eindelijk na jaren kon ik handycam weer gebruiken.

Afgelopen weekend crashed mijn pc, en jullie raden het al, .... driver van sony zegt dat dat de driver niet compatible is met de huidige windows. Erg vreemd natuurlijk want de software is legaal en er heeft nooit iets anders opgestaan, en het heeft gewerkt.

Nu probeerde ik het net rechtstreeks met een i-link kabel en dan doet hij het weer wel. Snap er zelf ook niks van, maar het werkt in ieder geval. Ik zou zeggen, geef de moed niet op en probeer een i-link kabel, ik heb er toen geloof ik iets van € 15,- voor betaald.

Succes!

Groetjes, Karin

sony DCR-TRV14E naar pc welke kabel en driver?

dag , weet iemand hoe ik sony dcr-trv14e naar de pc moet verbinden en welk programma ik moet gebruiken
gebruik windows 7

Ik zou een i.link kabel gebruiken, onder vista werkt dit perfect en ik neem aan dat zowel je laptop als cam daar een aansluiting voor hebben :thumb:

Ik gebruik Dazzle,van pinnacle. met wifi kabel. Zijn 2 cd-rom(1 is installatie voor wifikaart)
Werkt perfect.

Doe even www.google.com en tik dazzle voor vista.
Windows 7 lijkt moeilijk te werken..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan