Sony DVD + RW wist niet 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Als ik een sony Dvd RW compleet wis via Nero Erase rewritable en hem ook klik op FULL erase kan ik hem nog steeds niet gebruiken in mijn Sony dvd recorder. De disk blijft niet opneembaar.

Heb je de erase van een ander programma al eens gebruikt? We willen niet dat het plots toch niet aan Nero ligt maar aan het schijfje zelf he.

Probeer eens ImgBurn.

http://www.imgburn.com/

Heb dit nu geinstalleerd, maar als ik het schijfje nu erin stop moet ik dan kijken bij Data DVD? Daaronder kan ik Erase niet aanklikken daar ie grijs is.

Zegt je pc ook "lege dvd" als je hem in je pc stopt? Heb je dat type dvd's al eens gebruikt bij die recorder?

Hij zegt helemaal niks ook niet in Express burn ik weet ook niet waar ik moet zoeken in Express burn. En of dit een data dvd is. Beetje onduidelijk nog vind ik.

Let ook op de DVD-RW en DVD+RW. Komt dit overeen?

je bedoelt in Express burn?
De DVD die je wilt wissen is óf - of +. Lijkt me niet dat het iets uitmaakt met de moderen schijven tegenwoordig, maar de DVD-brander kan bijvoorbeeld dat type wel lezen, maar niet schrijven/wisen o.i.d.

En kan je DVD brander om met herschrijfbare discs én met DVD+RW? DVD+RW herken je door het logo RW in een rechthoek met afgeronde hoekjes op de drive zelf.

Ik heb geen flauw idee wat je bedoelt. In de Express burn zie ik daar niks van terug. Wel zie ik 4.38 free space maar wie zegt dat ie echt leeg is? Begrijp me goed op de pc is het geen probleem, wel als ik wil branden op mijn dvd sony recorder. Daar herkent ie de schijf als niet leeg.

Oke even genoeg over die Express Burn, ik weet niet wat het is en daar hebben we het helemaal niet over. :D

Kijk op je de lade van je dvd-schrijver op je pc... staat daar dergelijk logo op:

LOGO_DVDPLUSRW.JPG

Volgens mij lezen jullie nog steeds niet goed. Natuurlijk is die DVD rewritable en hij doet het perfect op mijn PC. Alles werkt pico bello!!

Maar dat was mijn vraag niet. Ik kan op de pc wissen opnieuw branden wissen etc etc, maar........................op mijn Sony DVD recoder dus NIET mijn PC wel. Dit apparaat staat beneden bij mijn TV kan ook branden alleen niet wissen. Dit moet ik op de pc doen. Dit gaat goed maar mijn SONY DVD recorder zegt dat de schijf toch niet leeg is.........

Laatst bewerkt:
Yep nog even nagekeken en ja DVD Rewritable +. Ook Sony discs.

En werkt een ander leeg dvd'tje van het merk wel weer? Het lijkt me een beetje absurd dat een dvd-recorder geen dvd's kan wissen. Dat zou toch de miskoop van de eeuw zijn? Zoiets maken ze toch niet. :confused:

Nou ik weet niet of ik een schijfje kan wissen. De HD schijf kan ik uiteraard wissen maar het schijfje wat je erin stop? Bij een nieuwe schijf gaat ie wel gelijk formateren dat doet ie wel mooi, maar wissen? ik heb het nog niet gevonden.

Ah hij formatteert de discs voor hij begint? Daar gaat je probleem zitten. Als je met dat ene toestel formatteert, altijd met dat ene toestel blijven formatteren.

Je moet eens kijken of je op een handmatige manier kan formatteren. Pas wel op dat je niet de hele HD formatteert ipv het schijfje he. :p

ja daar heb ik ook naar gekeken handmatig formateren en inderdaad oppassen dat je het schijfje opnieuw formateert ipv de hd schijf. Ik houd jullie op de hoogte :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan