Sony dvd speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Berichten
568
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Ik heb een Sony dvd recorder home theatre system DAR X1R Esprit.

Hele mond vol, maar er zitten weinig aansluitingen op.
Al helemaal geen HDMI en maar één tulp aansluiting voor een extra apparaat, zoals TV signaal of Spotify.

Bestaat er een mogelijkheid om de ene tulp aansluiting dmv een kabeltje of een verwisselbare aansluiting op beide apparaten te kunnen aansluiten?

Een aansluitende vraag is ook, kan ik de boxjes en de basluidspreker eventueel op een andere aan te schaffen versterker aansluiten, want de aansluitdraden zijn uiteraard helemaal aangepast aan de Sony.
De twee boxjes staan geen gegevens op en de basluidspreker is op het lichtnet aangesloten.
 
Het apparaat ontwerp is van 2006, dus 9 jaar oud.
De reden dus dat daar geen hdmi op zit.
Dan had je toen een paar dubbeltjes meer moeten spenderen.

Nu zou ik zeggen, spaar en koop een andere.
Nu heb je er met internet en met bluetooth, hdmi etc.
Maak een lijstje wat je er graag op wilt hebben en ga daar naar zoeken.
Succes er mee.
 
Dat van die paar dubbeltjes vind ik een beetje zuur.

Apparaat 6 jaar geleden aangeschaft als zijnde het laatste nieuwe??
voor 1000,00 euro misschien niet zoveel verstand ervan?

Maar ik heb geen antwoord op het gebruik van de boxen gekregen.
 
Nou die paar dubbeltjes is maar een vorm van uitdrukken. Daar moet je niet mee zitten.
Leuk bedoeld, klaarblijkelijk niet zo overgekomen.

Waar je wel mee moet zitten is dat je 6 jaar geleden iets aangeschaft hebt als het laatste nieuwe terwijl in ze het in de handleiding hebben over de stand van zake in 2006.
Ik weet niet of het een uiting is van het merk of van de verkoper. Ik houd het op de laatste.
Daar ging ik niet meer terug.
Leuker kan ik het niet maken.
En een eventueel lijstje?
Daar wil ik wel mee helpen als daar behoefte aan is.
 
Er zit ook een digitale audio ingang op die Sony van je. Veel Kabel TV-kastjes en Mediaspelers hebben zo'n aansluiting.
Je kunt een Scart poort gebruiken voor een 2e apparaat (via een verloopje).
De basluidspreker is alleen icm de DVD recorder te gebruiken. Als je wat nieuws koopt, kun je de 2 boxjes in een aantal gevallen wel blijven gebruiken.
 
€ 1000 voor zo'n ding is nogal wat geld. Mijn DVD/HD rec (dus zonder geluidsversterker maar wel apart aan te sluiten) van Panasonic heet in 2008 rond € 300 gekost en daar zit wel HDMI (out) op.
 
Mannen bedankt voor de antwoorden

@kostenzer, no hard fealings, grapje moet kunnen, trouwens die firma is failliet gegaan, lijkt me achteraf gezien logisch.

@vandahl, de musicbox van kpn heeft alleen maar een aansluiting die overgaat in tulpstekkers het een oplossing gevonden door een soort tulp-splitter. Twee in- en een uitgang. werkt trouwens goed.

@Leadbelly, op het moment van aanschaf was het een goed apparaat. Met goede versterker/weergave, radio, cd/dvd speler en een harde schijf. Door de bovengenoemde tulp-splitter kan ik hem wel nog gewoon gebruiken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan