Sony ECM AC2 gebruiken als microfoon voor camera of pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse123

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2012
Beste,

Bij onze Sony surround set zat een Sony ECM AC2 om het geluid te kalibreren.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om deze aan te sluiten op een camera (via mic-in, ik heb de Sony Alpha 58) of op mijn computer (mic of line in) of misschien zelfs op mijn mixer (Behringer Xenyx 802) en dan gewoon via een plugje op een mono kanaal?

Ik denk dat het haast onmogelijk is, maar het is toch een 3.5 mini jack aansluiting. En hij is mono, dus in theorie zou het moeten kunnen werken denk ik.

Alvast bedankt :thumb:,
Jesse

Hoi Jesse,

Dit is een z.g. omni directional microfoon.
In praktijk zou je het gewoon kunnen uitproberen. Vermoed echter dat het een heel ander impedantie zal hebben en niet werken (speciaal calibratie microfoon).
Zou het wel werken zal geluid denk ik niet fijn zijn.

Hoi BikerBill,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het geprobeerd.
Op mijn computer gaf hij totaal geen reactie, toen heb ik het op mijn mixer geprobeerd, ook niks.
Ik heb hem in mijn camera gedaan en opgenomen en toen teruggeluisterd. Toen leek het alsof hij het wel deed, want hij had gewoon geluid opgenomen en het geluid dat dichter bij de ECM AC2 zat was harder in vergelijking met de camera mic. Na nog een keer proberen deed hij het helaas niet.

Ik denk dat het gewoon onmogelijk is.
Helaas, toch bedankt voor je hulp!

Leuk experiment Jesse123 :)
Wat voor plug zit er aan? Stereo of mono? (Kan nog zijn dat deze fantoom voeding nodig heeft)

Dan (mono plug) kan er geen fantoomvoeding (op normale manier) geleverd worden. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan