Sony-Ericsson K700i Scherm Defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dance-delight

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Ik voel mij heel stom, er was kermis bij ons in de stad en ik dacht er leuk even heen te gaan met wat vrienden, we staan daar voor een wat raadselachtige atractie en ik dacht..Kom laten we hier ingaan! Bleek het dus een soort van droogtrommel te zijn die je heel hard rondbeweegt. Waardoor er een middelpuntvliedendekracht ontstaat, hier kunnen de meeste Mobiele Telefoons wel tegen maar toevallig de mijne niet...(wist ik DAT maar van te voren!)

Maargoed mijn scherm is dus nu kapot, de bovenste 2 cm is nog te lezen, en bellen kan mijn telefoon ook nog...maar het is dus echt mijn scherm! Wat kan ik hieraan doen? Is het nog te repareren? Bij orange kost het 160 euro om het op te laten sturen maar dat is mijn telefoon het niet waard. Ik heb gehoord dat er op de Universiteit Twente een bedrijfje zit dat zich met dit soort problemen bezighoud maar ik kan het nergens op internet vinden, dus ik vraag me af of zij dit kunnen oplossen? En of iemand dit bedrijfje kent?

Hallo

Dit "bedrijfje" ken ik niet , maar ....

Indien het "echt" het scherm is die defekt is .... "gebarsten" , dan heb je zwarte vlekken op deze .... en dan dient deze inderdaad te worden vervangen .

Indien het echter enkel de sturing van deze is ... meestal veroorzaakt door een slecht kontakt door trillingen tussen motherboardje en l.c.d. , dan is dit nog te maken .

Toestel dient uiteraard te worden geopend , en mits ik niet weet hoe handig je bent , raad ik u aan om bij een lokale t.v. technieker eens binnen te wippen.

Dergelijke fouten komen immers ook veelvuldig voor in t.v.'s en hun afstandbedieningen.

De officiele herstelcentra vragen meestal een arm en een been voor een dergelijke interventie .... 1/10 v/d aankoopprijs + dan nog eens hun winstmarge.

Peter

Laatst bewerkt:
Oke, nou ik heb idd wat zwarte vlekken in mijn beeldscherm, maar ook een heel groot wit gedeeldte, ik ben best handig dus ik zal het zelf ff kunnen proberen, maar 1 probleem , ik krijg het niet ovo relkaar om mijn frontje eraf te krijgen, al gezocht op internet, maar 1 handleiding met foto's die mij kan helpen, en toch lukt het niet, hij zit er ZO strak en vast op! Iemand tips?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan