sony handycam HELP

• Onderwerp starter Onderwerp starter cort
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Help,

Heb juist een nieuwe sony camera gekocht.(sony handycam)

Nu heb ik een testfilmpje gemaakt en probeer ik die over te zetten op mijn PC.Maar mijn PC herkent hem niet.Nochthans heb ik de instructies juist opgevolgd.Als ik hem in de USB steek,zegt de PC dat hij mijn SONY heeft ondekt als nieuw matriaal,maar in mijn explorer krijg ik hem niet te zien.
Wie weet raad ?

Thanks

Bij mijn sony moest ik in het menu nog wel de usb streaming aanzetten.
Welk type heb jij.

type DCR-HC16E

Ik heb de USB streaming aangezet en het programmatje op mijn PC doorlopen.Dat daar gaat alles goed , maar ik kan de film niet overzetten op mijn PC

Thanks

Gebruik je imagemixer van sony of heb je een ander softwareprogramma om je filmpje te bewerken.

mijn probleem voor het ogenblik is dat ik de film niet kan overplaatsen van mijn Sony naar mijn PC.
Weet jij misschien de oplossing

Hier begrijp ik geen snars van.Wat bedoeld hij dan met die windows moviemaker?

Windows xp heeft moviemaker, dit zou je nog kunnen proberen.
Ik zelf gebruik studio 9 van pinnacle, kost ongeveer € 100,- maar werkt perfect.

kan ik dan achteraf de filmpjes wegbranden op VCD of DVD?

Thanks voor de hulp

Met studio 9 gaat dat perfect, eerst filmpje bewerken, teksten effecten en dergelijke toevoegen en daarna op dvd branden.
Moviemaker van XP gebruik ik niet dus daar kan ik je geen antwoordt op geven.
Voordeel studio 9 is ook nog in het nederlands.

alvast bedankt

ga nog wat uitproberen en kom morgen wel weer terug.

ben nu aan het werken met studio 8 van pinnacle(dat had ik nog liggen)

Een probleempje,ik krijg mijn geluid niet op mijn pc geladen.Weet jij misschien hoe?

Thanks

Bedoel je het geluid wat opgenomen is op je camcorder of wil jij geluid toevoegen vanaf een cd.

Ik bedoel het geluid dat opgenomen is met mijn camcorder

Oke,
Graag gedaan en veel plezier met de camcorder.

Geen capturing bij Sony

Ik heb ook de DCR-HC16E en mij lukte het ook niet om de data vanaf de handycam over te zetten naar PC. De Sony helpdesk wist mij uiteindelijk te vertellen dat dit niet mogelijk is met de software die standaard bij de handycam geleverd wordt (Picture Package). Hier heb je dus software van een derde partij (bijv. Pinnacle) voor nodig. Ik ben benieuwd of Cort er in slaagt met Pinnacle het geluid ook over te nemen.

Mijn Sony camcorder TRV 19E sluit ik via een firewire kabel aan op mijn computer.
Ik start studi 8 of 9 en zeg dan opnemen, Nu worden automatisch de beelden EN geluid naar mijn harddisk van de computer gezet.
Dit geeft dus echt geen problemen en in studio 8 heb ik er geen extra instellingen voor moeten aanpassen.
Het werkte in 1 keer perfect.
Ik weet bijna zeker dat jullie dit ook gaat lukken.

@LUD,
Ben jij even beroemd, ik had jouw stukje over deze camera namelijk gelezen op het internet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan