sony laptop blijft op 2,8ghz draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannylee

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
heb een sony pcg grt915m het probleem nu is dat ik gek wordt van de fan die de hele dag blijft draaien op volle toeren !
Bij de bios intellingen staat bij cpu managment niet ondersteund
is een phoenix bios
Nu dacht ik dat het mischien een de cpu lag want die blijft namelijk op volle toeren dus de 2,8 wat die heeft draaien ook als ik helemaal geen programmas hebt draaien.
Zo gaat de accu van de batterij maar 30 minuten mee
Kon nergens een update voor de bios vinden voor dit systeem en ook geen programma voor het management van de cpu
wie kan me helpen want wordt hierdoor een beetje doof en suizenden de oren krijg ik

Hoi,

Een CPU draait niet op 2.8 maar dat is gewoon de maximum snelheid van dat ding. Op mijn laptop draait de fan ook constant. Dit kan niet een zodanige invloed op je accu hebben dat hij maar een half uur werkt. Een fan pakt nauwelijks stroom. Ik zal het in een andere hoek zoeken....

nee het heeft er wel mee temaken want de cpu op een laptop moet niet op volle toeren draaien als er geen programmas draaien dit om de battery perfomce hoger tezetten
Bij sommige laptops gebeurt dat vanzelf maar bij de sony niet ik had daar vanaf fabriek wel een programma ingekregen maar heb nu de laptop geformateerd en heb geen master cd voor de drivers
Dus hij was niet altijd zo noisy

raymond hoe zoek ik dat op in het engels mijn xp is engels sorry

Druk ctrl+alt+del en ga dan naar prestaties( engels weet ik niet wat er staat) Op heoveel % staat je CPU?

taakbeheer2gn.jpg

Dat bedoel ik dus! Je CPU word niet 100% gebruikt dus daar ligt het niet aan!!

hmm dat klopt ja
Maar waarom blijft die fan dan constant op volle toeren draaien? wat maakt de laptop dan zo heet ? de fan zelf mischien?

Cool & quiet heet die technologie toch?

Dit zorgt er voor dat de CPU letterlijk terug geschaald wordt wanneer hij niets te doen heeft.

Normaal heeft een CPU een constante snelheid van bv. 2800MHz maar door cool & quiet zou die bv. naar 800MHz kunnen gaan wanneer er niets is te doen.(dit heeft volgens mij niets met het ctrl+alt+del grafiekje te maken)

De fan in mijn asus draait alleen als het echt nodig is(en dat is niet vaak)
Maar wanneer ik hem aan de netvoeding leg dan draait de fan bijna constant.

Dit scheelt erg veel vermogen en warmte.(de batterij gaat dus langer mee)

Kijk eens je bios of er iets staat over cpu management oid.

KLopt als een stekker wat u nu zegt !
Alleen staat er nu bijmij in de bios achter CPU MANAGEMENT niet ondersteund???

Wie weet hoe of wat er is gebeurd

Ik weet niet wat voor besturings systeem je gebruikt,maar ik weet dat windows update(voor XP)ook AMD drivers bevat voor laptops.Mischien heeft het hier mee te maken.

(ik was in de veronderstelling dat het om een AMD ging:o :D maar dat geeft niet)

Heb je al bij de updates gekeken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan