Sony-Tinitron TV geeft geen geluid-beeld .Wel geeft deze de zenders aan .

Status
Niet open voor verdere reacties.

amosfantasia

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2013
Weet niet ofdat er een kabel uit de TV is gevallen .Kan niet goed vinden wat eraan de hand is .
Sinds gisteravond geeft mijn TV geen beeld en geluid .Geeft wel de zenders aan .

De tV is een verouderd model Sony Tinitron ,maar ik heb echt heel veel plezier van dit toestel .
Misschien kan iemand tips vinden wat ik nog eventueel zou kunnen uitvoeren .Graag stapsgewijs en zonder moeilijke woorden .
Ik ben nl geen expert .Alvast bedankt!

Welkom op Helpmij.nl:thumb:
Hoe bedoel je geeft wel de zenders aan? Bedoel je het kanaalnummer met evt ingestelde naam? Zo ja dit haalt ie op uit het geheugen. Dat zegt verder dus niets.
Je hebt geen beeld/geluid via je coax aansluiting? Heb je wel beeld en geluid via je scart aansluiting? Zo ja kan het zijn dat je tunergedeelte het begeven heeft.

Alleen is er een scartkabel op aangesloten .De coaxkabel ligt ernaast .Ik kan echt niet vinden hoe deze aan te sluiten .Zowiezo heb ik geen beeld en geluid .Alleen staat erop Ned 1,Ned2 enz .

Laatst bewerkt:
Coaxkbel ligt er naast?
Daar is maar slechts 1 aansluiting voor. Kan onmogelijk gemist worden

Misschien een tip voor oude tv's, sluit ze aan via een hd recorder op de rgb (als die erop zit) scart aan (wel shielded kabel gebruiken), toch even net wat fijner beeld. Tenminste, zo heb ik het (kan niet zeker weten hoe het bij een ander apperaat uitpakt natuurlijk). En of de hd recorder een beetje een mooi plaatje toveren kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan