sony TRV18E

• Onderwerp starter Onderwerp starter gvalk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gvalk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2006
Ik heb al een aantal jaren een Sony Handycam TRV18E. Eindelijk was ik zover om de gemaakte filmpjes te gaan bewerken. Ik heb daarvoor Pinnancle Studio 9.3 gekocht.
Via USB kan ik wel beeld overnemen maar dat is erg 'blokkerig', dus lijkt me dat niets.
Nu zit er op mijn PC wel een firewire en op de camera zie ik wel een firewire aansluiting (was geen kabeltje bij de handycam geleverd) maar die firewire staat uitgeschakeld en ik zie niet in hoe ik dat in een menu kan aanzetten. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Bertus, fijn dat je reageert maar voor zover ik het kan zien heeft mijn camera die optie gewoon niet. Alleen maar via LCD (logisch) of via USB. Verder niks, nop niënte.
Leidy

Laatst bewerkt:
Ik heb het manual even gedownload bij Sony en er zit volgens er inderdaad geen DV of Firewire op dit type. Wel op de 14E en 19E. Volgens mij is er in data overdracht geen verschil tussen USB of DVi / Firewire. Dat de film "blokkerig" is ligt mi aan de instelling in Pinnacle.
Ook de SP of LP instelling op de camera is uiteraard ook van invloed op de kwaliteit van het beeld.

B

Laatst bewerkt:
Punt is dat er fysiek dus wel een DV uitgang op zit, maar deze niet via het menu aan of uit te zetten is.
De USB optie op deze camera is geheel anders, het signaal wat de camera hierover uitzend is de mpeg stream, dezelfde kwaliteit als je opneemt op de memory stick. Helaas niet het digitale video signaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan