Sony Vaio nullen / terug naar fabrieksinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dewinterdesign

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2013
Beste Helpers,

ik ga mijn Sony Vaio laptop verkopen. Nu wil ik weten wat de effectiefste manier is om deze te formatteren/terug naar fabrieksinstelling te zetten / te "nullen".
kan iemand mij helpen? Ik heb géén windows installatie CD o.i.d.

Groetjes,

DWD

Wil je de laptop helemaal leeg maken, en wil het besturingssysteem er wel op houden?

Ja, dat is wel de bedoeling. Dit zodat de nieuwe gebruiker van de laptop géén oude sporen / data van mij kan vinden.

Als je echt wilt dat je sporen gewist word dan zul je het moeten wipen, maar dan heb je geen besturingssysteem meer.

Oke, en als niet alle sporen gewist worden maar het meeste? Dus bestanden/programma's etc? Is er geen terug naar fabrieksinstelling mogelijk?

dan kan je overwegen om de recovery op te starten en daarbij te kiezen voor In staat van nieuw-aankoop brengen. Dan is de meeste data niet meer terug te halen. Het je wel van te voren de data van de laptop eraf gehaald die je wilt behouden?

Laatst bewerkt:
Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Kijk even in je handleiding van je laptop e/o op de site v.d fabrikant welke toetsencombinatie je moet gebruiken om je laptop naar fabrieksinstellingen te herstellen.
Van het internet geplukt:
1) je gebruikt de recovery-schijfjes die je gemaakt hebt (zoals de software het je ongetwijfeld aangeraden heeft toen je je computer voor de eerste maal startte)
2) je bereikt hetzelfde door F10 te drukken als je je computer opstart (bij het Sony/VAIO-logo verschillende malen op F10 drukken), of in Windows (als je de originele versie nog gebruikt) het VAIO Recovery Center te openen.
Waarschijnlijk F10 trommelen tijdens de boot dus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan