Sony Vaio pcg-392m start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Captainsparrow

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Berichten
245
Beste,

ik wou bovenstaande laptop herinstalleren via de recovery tool van sony! Adapter zat in de stekker en toen ik koos om fabrieksinstellingen terug zetten starte de laptop herop en dan 2 keer piep geluid. Toen had ik een zwart scherm en kan niets meer doen... HD lampje vooraan pinkt alsook de batterij (oranje kleur)

Help mij aub!! :confused:
 
Lijkt mij een hitte probleem van de videokaart (bekend probleem bij deze modellen).

Zijn de piepjes die je krijgt kort of lang?
Voorbeeld van de piep geluiden; 1x lang 2x kort of 3x kort 1x lang etc.

Deze piepjes helpen bij het vinden van het probleem.
 
Harde schijf en dvd schrijver los koppelen, accu eruit halen en geheugen, alleen aan de adapter geeft ook geen bios beeps bij opstarten?
 
Hallo

Volgens mij bij dit model :

3 korte beeps is een ram probleem.

1 lange en 2 korte is een videokaart probleem.

Peter
 
Ik heb hem nogmaals proberen op te starten, hij geeft idd 1 lange piep en 2 korte... Wat kan ik doen?
 
Hallo

"Ik heb hem nogmaals proberen op te starten, hij geeft idd 1 lange piep en 2 korte... Wat kan ik doen? "

Nu niet veel meer .....

G.p.u. is losgekomen door oververhitting van het motherboard.

Je had op regelmatige basis deze laptop eens zuiver/stofvrij moeten maken...

Zelfs al had de g.p.u. ooit toch nog van het motherboard losgekomen , had dit toch nog veel later gebeurt ...

Alle laptop's die ik al onder handen heb gehad met een van het motherboard losgekomen g.p.u. , was de heatpiperadiator geheel of gedeeltelijk verstopt door smurrie (haar , stof ,etc ...).

Een "reflow" of "reball" kan dit toestel terug tot leven wekken.

Probleem zal uiteraard zijn om lokaal iemand te vinden die dit voor een vriendenprijsje zal willen doen.

Peter
 
Wat VDK_P heeft beschreven klopt voor de volle 100%.
Er zijn winkels die een "reflow" aanbieden maar dat zal je minstens €75 - €100 kosten (iemand die een reball aanbiedt zal je minder makkelijk vinden).

Als je iemand kan vinden die dit soort zaken voor de hobby of als bijbaantje etc doet kan je het voor zo'n €20 wel voor elkaar krijgen (of moet iemand zijn die het gratis wilt doen).

Wat ook nog een optie is; Als je een tweedehands moederbord kan vinden kan je deze ook volledig vervangen.

~Sercan
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan