Sony vaio vgn-n31m

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomtommeke

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2011
Hallo,

Mijn schoonbroer heeft volgende laptop: Sony vaio vgn-n31m. Hij wilt deze enkel gebruiken voor office en te surfen. Geen zware prestaties.
Ik heb de laptop gereset, maar deze blijft te traag. Ik dacht aan het RAM geheugen te upgraden naar 2 GB of 4GB. Zou dit helpen? En is dit mogelijk bij deze laptop?
De specificaties zijn:

Intel core 2 duo mobile t5300 (1.73Ghz)
1 GB DDR2 RAM
Moederbord zou standaard van Sony vaio zijn, vind de specifieke naam niet
Mobile Intel (R) 945Gm express grafische kaart in.

Nog een vraagje: bij DDR3 heb je verschillende snelheden, is dit bij DDR 2 ook zo?
En zoja, hoe kan je dit opzoeken op deze laptop? (heeel veel vragen :p )

Alvast bedankt!!!
Grtz
Tom

Hoi,

Even een vraag van mij welke windows draai je wat bedoel je met gereset?
En ja een reepje van 1 gig geheugen zou geen kwaad kunnen.
En er zijn verschillende snelheden,en je zou met pcwizard kunnen kijken wat je nu heb.

Ik bedoel dus alles ervan verwijderd en met een windows vista cd een nieuwe installatie gedaan. Dus nu is hij volledig opgeruimd en staat ie op fabrieksinstellingen.
Er zit vista 32 bits op nu, maar kan er nog 64 opzetten. Is ddr2 nog te verkrijgen? Ga pc wizard installeren

Hoi,

Ja ddr 2 is nog te krijgen, en kijk eens bij apparaatbeheer of daar nog rare tekens staan en vista staat bekend als niet te snel.

Dus beter er terug windows xp of zetten?
Of zou windows 7 beter zijn?
Kan het er allemaal opzetten, krijg via school gratis licentie...

grtz

Hoi,

Terug naar xp is en optie maar kijk een met deze of er win 7 op kan

Heb gekeken met pc wizard en er zit 2x 512 DDR2-SDRAM geheugen in. Zie geen sneldheid erbij staan, of is sdram maar met 1 snelheid?
En wat zou je aanraden, 2 GB erop, of 4?

Alvast bedankt

Hoi,

Ik zou 2 gig nemen maar aan de andere kant geheugen kost niet veel wat let je

Hoi,

als er uit de link tevoren komt dat het notebook win 7 aan kan zou ik 4 gig nemen.

Hoi....

Indien juiste type dan zal 2gb het maximum zijn wat de laptop aankan.(2 sloten)

Ja er zijn 2 sloten maar als ik 2 latjes van 2GB het stuk erin steek, dan lukt het toch wel? Of ondersteunt de processor/moederbord dit niet?

Hmmm idd er staat: Each memory slot can hold DDR2 PC2-5300 with a maximum of 1GB per slot* Not to exceed manufacturer supported memory.

Damn en er is een manier mogelijk om het tog 2 GB per slot te laten herkennen ofzo?
Bedankt voor de link!

Maarja met slechts 2 gb ram, kan die laptop dan windows 7 wel aan?

Laatst bewerkt:
En als het type DDR geheugen opzoek waar hij compatibel mee is, kom ik uit bij:
Kingston 2GB (2x 1GB) 667MHz DDR2 Lifetime Warranty (KVR667D2N5K2/2G)

Klopt dit? Of kan het hoger mhz ook aan?

Sorry dat ik maar blijf vragen, wil de beste oplossing!

Klopt..667 zou dan maximaal haalbare zijn.

MAAR.... de reepjes die jij nu opgeeft is normaal geheugen voor desktops.Je moet dan wel kijken naar sodimm geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan