Sony Vaio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loraine

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2007
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, en kom elke keer weer uit bij de Sony Vaio E-serie.
Naar mijn idee een goede & betaalbare laptop, met ook nog een mooi uiterlijk. En als
je besteld op de site van Sony zelf, kan je de laptop dus zelf samenstellen, ook érg
handig. En bij bestelling voor 11 April, een HDD upgrade van 320 > 500 GB.

Ik wil de laptop gaan gebruiken voor 'normaal' surfen op het web, downloaden [films e.d.],
tekstverwerking, fotobewerking, afentoe eens een spel [WOW, wel een redelijk zwaar spel dus,
al zal dit niet dagelijks zijn.] En het bekijken van series. Ik maak behoorlijk wat foto's,
dus een HD met groot geheugen is een must. Dat was het denk ik wel zo'n beetje.

Waar ik precies op uit ben gekomen: Sony Vaio VPCEB4X5E

# Geconfigureerd

* Intel® Pentium® P6200, 2,13GHz
* Legitieme Windows® 7 Home Premium
* Nederlands (QWERTY)
* Wit
* 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
* 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
* DVD-station
* 39,4 cm LCD, 1366x768 + camera
* Scheda Grafica Intel® HD
* Office 2010 Starter
* Geen bescherming
* Zonder Adobe® Creation

Nu is mijn vraag dus; Heb ik dan een goede keus gemaakt? En hoe zijn de ervaringen
met deze laptop over het algemeen? Ik heb op dit moment een Acer, maar daar begin
ik nóóit weer aan.

Ik zit zowieso nog te twijfelen of ik Office er bij moet nemen, er zit dus nu wel iets op, maar dit lijkt me niet het beste ['Eenvoudigere versie van Microsoft® Word en Excel + advertentie. Zonder PowerPoint en Outlook'].
Maar mét is weer 90 euro duurder. Iemand ervaring met de versie die er dus standaard bij wordt geleverd?

En is deze geheugenkaart goed, of kan ik beter een betere nemen? Ik kan nog kiezen tussen:

- ATI MobilityRadeonHD5470 512MB [ + 50.0 €] ATI Mobility Radeon(TM) HD 5470 met 512 MB exclusief toegewezen video RAM geheugen
- ATI MobilityRadeon HD5650 1GB [ + 100.0 €] ATI Mobility Radeon(TM) HD 5650 met 1 GB exclusief toegewezen video RAM geheugen

Graag jullie hulp hiermee. Alvast bedankt!

persoonlijk zou ik als ik een laptop zou nemen op dit moment zeker voor minstens een i5 processor gaan, ook zou ik voor de hd5650 videokaart gaan. office starter is volgens mij niks anders dan een probeerversie die na 60-90 dagen verloopt.

voor wat je wilt is deze laptop over het algemeen wel geschikt, maar je koopt wel een laptop die nieuw al verouderd is, je kunt dus beter iets meer uitgeven en ook iets kopen dat een beetje futureproof is.

Wat bedoel je met verouderd? In de zin dat ik naar bv de F-serie zou moeten kijken?

Is het zo dat dit alleen is om het spelen van bijv. WOW, en zou het voor de rest wel
een geschikte laptop zijn? Want als ik naar een duurdere prijsklasse moet alleen daarvoor,
dan vind ik dat ook zonde. Zal hooguit eens per weer zijn dat ik dat spel zou spelen,
en dan kan ik dat net zogoed eens doen op de PC die hier staat. Het probleem is dat
ik echt snel een nieuwe laptop nodig heb, in ieder geval deze maand nog, omdat ik hem
ook gebruik voor mijn werk, en mijn vorige het nu zo goed als begeven heeft. Dus een
echt veel hogere prijsklasse zit er nu even niet in helaas.

Maar bedankt voor je snelle reactie :thumb:

Hoi,

Inderdaad een 'basic' uitvoering van het model met een 15.6 schermpje in standaardresolutie, géén iX processor .....
Tja, Sony. Niks mis mee maar je betaalt wél voor de naam ....
Ik heb een Sony gehad, maar ben toch wel content met de HP die ik nu heb.
Vergelijk de 17" HP eens die ze bij Computerland (ook in Grön) in de aanbieding hebben .....
Voor mij zou de keus niet moeilijk zijn .... als ik zou gamen is een rianter scherm toch wel een 'voorwaarde'; Gigabit lan + wireless-N ingebakken
En dat werkgeheugen van 3Gb is tegen relatief lage kosten makkelijk uit te breiden.

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met verouderd? In de zin dat ik naar bv de F-serie zou moeten kijken?

- nee, maar dat je misschien niet naar een dual core, maar een quad core zou moeten kijken, een i serie bijvoorbeeld

Is het zo dat dit alleen is om het spelen van bijv. WOW, en zou het voor de rest wel
een geschikte laptop zijn? Want als ik naar een duurdere prijsklasse moet alleen daarvoor, dan vind ik dat ook zonde. Zal hooguit eens per weer zijn dat ik dat spel zou spelen, en dan kan ik dat net zogoed eens doen op de PC die hier staat. Het probleem is dat ik echt snel een nieuwe laptop nodig heb, in ieder geval deze maand nog, omdat ik hem ook gebruik voor mijn werk, en mijn vorige het nu zo goed als begeven heeft. Dus een echt veel hogere prijsklasse zit er nu even niet in helaas.

- tsja als je op het moment niet meer kan uitgeven kan je inderdaad beter een ander merk nemen, ik ben zeker niet ontevreden over mijn sony, maar je betaalt inderdaad wel voor de naam, pak je een acer of hp heb je (voor waarschijnlijk dezelfde prijs) een snellere laptop, hoewel de kwaliteit weer minder zou zijn.

nogmaals, als je deze neemt geef je naar mijn mening (veel) geld uit, voor een laptop die het niet waard is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan