Sony VPC-SB1S1E

Status
Niet open voor verdere reacties.

caroden

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jun 2011
Hallo allemaal,

Momenteel heb ik een HP DV3-2250ED (13,3" met touchscreen). Deze is nu anderhalf jaar oud en vanaf dag 1 problemen met de accu (valt uit bij gebruik op accu) en temperatuur (wordt erg warm). Ik zoek hier nu een vervanger voor. Laptops met touchscreen zijn helaas niet te vinden (of heeft er iemand hier een tip?). Dus deze wens moet ik laten vallen, vrees ik.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Sony VPC-SB1S1E. Compacte, lichte laptop met toetsverlichting. Vooral dat laatste vind ik ideaal. Zolang ik laptops gebruik wens ik regelmatig dat er toetsverlichting op zou zitten.

De laptop wordt vooral gebruikt om te surfen, filmpje kijken (youtube, uitzending gemist etc), administratie. Geen zware taken dus. Verder is een DVD brander noodzakelijk. Gamen doen we nauwelijks op de laptop.

Budget: maximaal 1000 euro

Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Touchscreen laptops? Ja hoor

... maar die Sony is natuurlijk een heel mooi ding met goeie specs.

Bedankt voor de tips van touchscreens. Ze zijn er inderdaad wel :-) Maar wel wat boven budget en wat te groot, ik zoek een 13.3 of evt. iets van 14". Die Acer Iconia is een apart ding, zeg! Maar wel stevig aan de prijs.

De Sony lijkt me nog steeds wel wat, maar snel eens een winkel opzoeken om nog eens te voelen/testen.

Die Sony Vaio lijkt misschien wel mooi, maar het beeld is nog al irritant. het is geen led, tis net een LCD, maar minder licht, niet echt een aanrader..

Topic kan gesloten worden. Ik heb gisteravond de Sony gekocht. De firma Saturn heeft momenteel een aanbieding: de inches van je scherm bepalen de korting. Scheelt op deze laptop zo'n 130 euro!

Over het scherm: ik vind het beeld prachtig helder en licht genoeg. Zeker in vergelijking met mijn oude laptop waarbij wit niet wit is (een beetje grijzig) en bij deze Sony is dacht wel wit. Led is misschien nog mooier, maar je kunt niet alles hebben :-)

Verder is het echt een prachtig ding: plat en licht (ik dacht met uitpakken dat de accu er nog in moest maar die zat er toch echt al in). Lekker handzaam formaat en fijne toetsen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan