soort schakelbord ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
http://www.mediafire.com/?k45zbj1t2mj6zr6
hier het complete bestand

de 4 buttons waar ik een map aan wil hangen houden gewoon een vaste text waarde de gekozen pad naam sla ik op in een textfile. bij klikken van 1 van de 4 buttons geldt wat in de bijbehorende textfile staat als padnaam die dan geopend wordt.
Als ik dan later de form weer open is de padnaam bewaard gebleven in de textfile

voor de eerdere 14 buttons geld het zelfde
Het komt er op neer dat ik jou voorbeeld die je eerder gaf om het in een ini file op te slaan niet voor elkaar kreeg.
dit was mijn oplossing om het in een textfile te safen en te gebruiken bij het laden van de form

En uiteraard als je dit bestand wil inkorten voor me stel ik dat zeer op prijs.
mijn kennis reikt echt niet verder op dit moment dan met kunst en vliegwerk en op goed geluk iets werkend te krijgen.

JoZ1 heb toch nog een vraag
als ik een nieuwe map structuur maak en dan de files opsla met de extensie xlsx en in de function dit ook aanpas dan werkt het helaas ni
Code:
Next
        Return pad & jaar.ToString & "\" & maand.ToString & "\" & [COLOR="red"]bestand.ToString & ".xls"[/COLOR]
    End Function
is het niet mogelijk ongeacht de extensie van de file de laatste te openen zolang de map structuur maar klopt
dus jaar map 2011 dan maand map 12 (december zoals deze maand is) en dan elke file met de notatie "d"

hoofd map naam
dan jaar map 2011 en oplopend
dan maand map 1 en oplopend
dan dag file naam 1 en oplopend

Laatst bewerkt:
Even uit m'n hoofd:

[cpp]If IO.File.Exists(pad & jaar.ToString & "\" & maand.ToString & "\" & bestand.ToString & ".xls") Then
Return pad & jaar.ToString & "\" & maand.ToString & "\" & bestand.ToString & ".xls"
Else
Return pad & jaar.ToString & "\" & maand.ToString & "\" & bestand.ToString & ".xlsx"
End If[/cpp]

:)

nog een probleem dat ik tegen kwam
ik heb 4 buttons waarmee ik de laatste file op wil halen
de 4 excel mappen die ik met datum notatie "dd" opsla naar een map heb ik moeten aanpassen naar 1 x "dd" en 1x "dd." en 1 x "dd.." en "dd..."
anders kon ik maar 1 map openen via het schakelbord omdat alle 4 de opgeslagen files de zelfde naam hadden en met die extra .... is dit opgelost (zweet zweet)

Ja helemaal opgelost. JoZ1 bedankt
Op naar het volgend project haha
Alvast fijne feestdagen en een goed uiteinde

Pasan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan