Soort van "flicker" effect

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Mighty Atom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2008
Het is waarschijnlijk het makkelijkst als ik eerst een filmpje laat zien van het probleem:

Flickering (mp4, 743 kb)

Wat je daar ziet is een panel control met een grid patroon. De vakken zijn gemaakt met de FillRectangle functie van graphics object.

Vervolgens laat ik door middel van wat rekenwerk een selectie ikoontje plaatsen op het vakje waarop geklikt is. Klik je vervolgens ergens anders, verdwijnt het oude selectie ikoontje en word er een nieuwe geplaatst.

Dit selectie ikoontje is een pnl control met een backgroundimage. De BackColor property staat ingestelt op Transparent.
Als je goed kijkt zie je dat soms de achtergrond (SystemColors.Control) van het hoofdformulier voor een fractie van een seconde zichtbaar is op het moment dat er een nieuw selectie ikoon geplaatst word.

Hoe ga ik dat tegen?

Ik heb o.a. DoubleBuffered = True en .SuspendLayout/.ResumeLayout geprobeert maar dat hielp niet.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb eigenlijk geen idee hoe het flikkeren tegen te gaan, maar wat je zou kunnen doen is er nog een zelfde laag onder kunnen zetten die normaal niet zichtbaar is. Als hij dan gaat flikkeren, dan zie je waarschijnlijk die laag daaronder en niet de achtergrond van het hoofdformulier.

Nogmaals, het gaat het flikkeren niet tegen, maar dan zie je het waarschijnlijk alleen niet meer.

Succes!:thumb:

Tsja, ik was moeilijk aan het doen. Ik kon ook gewoon datzelfde grid patroon in Photoshop oid tekenen en dat als backgroundimage instellen. Dus dat heb ik ook gedaan. Geen flicker meer. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan