• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

soort van optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trudie1987

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2009
Berichten
11
Ik heb een xls en ik moet om de 12 een nr zetten.
dit begint vanaf 458 en dat loopt dan zeg maar op.
Kan ik dit snel oplossen, want moet namelijk anders 675 pagina's met de hand invoeren.
 
Laatst bewerkt:
is dit dan telkens een zelfde getal of moet het een getal zijn afhankelijk van de plaats waar die komt te staan??
 
Zoiets dan?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld(2).xls
    18,5 KB · Weergaven: 24
Ja :D dat is het helemaal, maar hoe kan ik dit dan toevoegen?
Of vanaf 2:
Code:
=ALS(REST(RIJ();12)=1;MAX([B][COLOR="Red"]I[/COLOR][/B]$1:I1)+1;"")
uiteraard met een aangepaste kolomletter. Let op het dollarteken om het hele bereik mee te nemen. Als je de berekening nadien niet meer nodig hebt, kopieer je de kolom voor zover die is gevuld en kies je plakken speciaal - waarden.
 
De formule uit cel F1 van het voorbeeld plaats je in rij 1 van de kolom waar de cijders moeten komen (behalve kolom A, want dan krijg je een "circular reference"), vervolgens sleep je de formule naar beneden met de vulhendel.
 
gebruik hiervoor de macro

Code:
sub vertwaalven()
 for j=458 to 1133
   Blad1.cells(12*(j -458)+ 1-,1).resize(12).value=j
 Next
End sub
 
Laatst bewerkt:
gebruik hiervoor de macro

Code:
sub vertwaalven()
 for j=458 to 1133
   Blad1.cells(12*(j -458)+ 1-,1).resize(12).value=j
 Next
End sub
Sorry ben echt helemaal niet thuis in xl (het is volgens mij 4de keer dat ik er in werk)
zou iemand en voorbeeld kunnen sturen?
 
Het kan ook eenvoudig ;) zie het voorbeeld(3) cel B1 kan je dan ergens wegzetten en 'hiden' voor de schoonheid. Naar mijn idee erg eenvoudig en zelf goed te beheeren.
 

Bijlagen

  • voorbeeld(3).xls
    16 KB · Weergaven: 28
Je voorbeeld aangepast. De andere oplossingen die hier aangedragen worden werken ook allemaal, gebruik gewoon diegene waar je het beste zicht op hebt.
 

Bijlagen

  • voorbeeld(4).xls
    18,5 KB · Weergaven: 24
Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor de snelle reacties.
Dit heeft mij zelf heel veel tijd bespaard.

Groet, Trudie
 
Mijn eerdere formule aangepast aan de nieuwe vraag:
Code:
=ALS(REST(RIJ();12)=1;MAX(C$1:C1)+1;MAX(C$1:C1))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan