soorten dvd op ftd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
Berichten
3.416
ik zie op ftd veel verschillende dvd versie wie weet de beschrijving van

retail dvd
dvd ts
ntsc.dvd.r
promo dvd
 
bijvoorbeeld retail is wat in de winkel ligt en promo is vaak een dvd versie voordat een film in de bios is die naar filmkenners wordt gestuurd ter beoordeling (dus niet uiteindelijke versie)
nstc heeft met indeling te maken weet ik ook niet precies. je hebt PAL en NTSC ofzoiets
 
Telesync(TS):
Een film opgenomen met de telesync techniek, is een film waarbij geluid en beeld apart opgenomen worden. Hierdoor heeft men minder last van omgevingsgeluiden en levert dit voor de film een beter kwaliteit geluid.
Bron:
http://www.bheijden.nl/woordenlijst.html

NTSC
NTSC is een televisiesysteem met 525 beeldlijnen dat vooral in de Verenigde Staten en Japan gebruikt wordt.

De afkorting staat officieel voor National Television Standards Committee, maar men spreekt ook wel spottend van "Never The Same Color".

Het NTSC-systeem is namelijk gevoeliger voor zg. fasefouten dan de alternatieve systemen PAL en SECAM.

Dergelijke fasefouten veroorzaken hinderlijke afwijkingen van de weergegeven tint. Als resultaat daarvan kunnen huidkleuren bijvoorbeeld te groen of te paars worden.
PAL
PAL is een afkorting voor "Phase Alternation by Line", oftewel: fase-afwisseling per lijn.

Het is een televisiesysteem met 625 beeldlijnen dat gebruikt wordt in de meeste Europese landen, Australië en Nieuw-Zeeland.

PAL is, net als het SECAM-systeem, minder gevoelig voor zg. fasefouten dan het NTSC-systeem.
SECAM
SECAM is een afkorting voor "Système Electronique Couleur Avec Mémoire" (ook wel: "Séquentiel à mémoire"), oftewel: electronisch kleurensysteem met geheugen.

Dit televisiesysteem wordt vooral in Frankrijk en het voormalige Oostblok gebruikt. Het gebruikt 625 beeldlijnen.

SECAM is, net als het PAL-systeem, minder gevoelig voor zg. fasefouten dan het NTSC-systeem.
Bron:
http://www.voorbeginners.info/dvd/woordenlijst.htm
:)
 
Laatst bewerkt:
dus als ik goede dvd wil moet ik kiezen voor retail,promo dvd

ntsc is ook goed maar gevoeliger voor fouten,omdat ze omgevormd zijn van ntsc naar pal

van ts spreken ze van geluid dat zou beter zijn ,hoe zit dan het beeld wat is de bron van een ts dvd
 
Meestal is die bron de TV.

Maar inderdaad, wanneer je de beste DVD's wilt hebben dan kun je beter voor de Retail gaan.

De meesten worden voor DVD5 gepost dus wil je echte kwaliteit dan zou je een DVD9 versie moeten downloaden. Het is alleen zo jammer dat dual-layer schijfjes zo duur zijn...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan