soorten dvd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

rpinzon310

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
Kan iemand mij vertellen waar kan ik effe checken de verschillende soorten van dvd's zien, ik wil graag weten wat is het verschil tussen elke soort.

Op het kassa-forum heb ik een nuttig lijstje gevonden:

DVD-R : Dit zijn eenmalig beschrijfbare single layer DVD's met een opslagcapaciteit van 4,7 GB, werkend volgens de DVD- standaard.
DVD-RW: Dit is een herschrijfbare single layer DVD met een opslagcapaciteit van 4,7 GB, eveneens werkend volgens de DVD- standaard.
DVD+R: Dit is een eenmalig beschrijfbare single layer DVD met een opslagcapaciteit van 4,7 GB, maar werkend volgens de DVD+ standaard.
DVD+R9: Dit zijn eenmalig beschrijfbare dual layer DVD's met een opslagcapaciteit van 8,5 GB (!), werkend volgens de DVD+ standaard.
DVD+RW: Dit zijn herschrijfbare single layer DVD's met een opslagcapaciteit van 4,7 GB, werkend volgens de DVD+ standaard.

mijn probleem is dat ik heb een dvd geklocht en die is -R ik kan de dvd afspelen en zelf kijken maar op bepaalde stukken van de film gaat de dvd vast, is dit een probleem dat mijn dvd speler lees geen dvd -R? of heeft dit niet te maken?

lezen

Als mijn dvd speler kon geen -R spelen, zou ik iets van van de film kijken en horen? denk ik niet.

Is de dvd misschien vuil of vettig aan de onderkant? Dit kan het ook veroorzaken.
Als je er eerst beeld en geluid uit kreeg moet een min in ieder geval goed zijn. Kun je dit niet sneller uitzoeken in je documentatie die je bij de speler kreeg?

En heb je nu gekeken of de dvd misschien vettig of vuil is?

ja ik heb gisteren gecheckt en de probleem is dat de dvd is niet goed gebrand, ik dank jullie allemaal voor jullie hulp!!!!:D :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan