sorry komt ie weer... externe hd wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het pad even aanpassen in het register naar die i386 map bij,

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\\SourcePath
 
Tijs, ik heb beide mogelijkheden geprobeerd, maar bij beide blijft ie om de Windows XP cd vragen. Bij mogelijkheid 1 zegt ie dat het de verkeerde cd is.

Ooh ja Tijs, ik heb er opeens een B-partitie bijgekregen :) Is het de bedoeling dat die weer verdwijnt?? Zo ja, hoe doe ik dat precies?
 
Laatst bewerkt:
Zoek onderstaande eens op, daar staat hij ook,

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup\\SourcePath
 
Zoek onderstaande eens op, daar staat hij ook,

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup\\SourcePath

Bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup\\ staat idd "ServicePackSourcePath" erbij. Bij value data staat nu C:\WINDOWS.

Waarin moet ik de value data dan precies veranderen ?
Wat gebeurt er dan precies en is dit niet gevaarlijk (heb er niet veel verstand van zoals jullie misschien wel merken =P)
 
Maak een nieuwe sleutel of key in het rechtervenster, een REG-SZ, met de naam SourcePath, en dan die i386 map opgeven, als hij op de c staat, C:\i386, dus gewoon waar die map staat.

Moet je wel daarna misschien rebooten, anders weet hij het denkelijk nog niet.
 
Tijs, ik heb beide mogelijkheden geprobeerd, maar bij beide blijft ie om de Windows XP cd vragen. Bij mogelijkheid 1 zegt ie dat het de verkeerde cd is.

Ooh ja Tijs, ik heb er opeens een B-partitie bijgekregen :) Is het de bedoeling dat die weer verdwijnt?? Zo ja, hoe doe ik dat precies?

Als hij bij optie 1 zegt dat het de verkeerde cd is, dan is SP2 Engels misschien niet tóch niet geïntegreerd.
Doe dan het deel van optie 2 (=kopieer de map i386 naar XPINST), download SP2 Engels naar de C:\ map en integreer SP2 in de installatiesoftware d.m.v.
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB835935-SP2-ENU.exe /integrate:C:\XPINST

Als dat effectief gedaan is, zonder foutmeldingen dat SP2 al geïntegreerd zou zijn, dan kan ik gelijk hebben, en dan kun je die i386 map in C:\XPINST op cd zetten.

Die B: schijf verdwijnt automatisch als je je pc herstart, maar wil je er al eerder vanaf raken:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k subst b: /d

Succes,

Tijs.
 
Tijs, ik heb zojuist SP2 Engels gedownloaded naar de C:\ map en geintegreerd in de installatiesoftware d.m.v.
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB835935-SP2-ENU.exe /integrate:C:\XPINST

Dat verliep vlekkeloos zonder foutmeldingen :) Nu is alleen mijn vraag: moet ik echt alleen die i386 map in C:\XPINST op cd zetten of ook de overige mappen die er door de integratie van SP2 zijn bijgekomen in de map C:\XPINST ?

De mappen die er nu bijstaan, heten: docs, support en valueadd.
Dus alleen i386 of de gehele map C:\XPINST ?

Groetjes,
Marc
 
Brand gerust de hele inhoud van C:\XPINST (dus alle mappen/bestanden die daarin staan).

Het past op een cd, dus geen ruimtegebrek! :)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dat is vervelend.. ik vrees dat je er dan niet omheen komt om van iemand een volwaardige SP2 geïntegreerde engelse XP installatiecd te lenen... :(

Sorry, ik hoopte eigenlijk op een beter resultaat dan dit.

Tijs.
 
Dat is vervelend.. ik vrees dat je er dan niet omheen komt om van iemand een volwaardige SP2 geïntegreerde engelse XP installatiecd te lenen... :(

Sorry, ik hoopte eigenlijk op een beter resultaat dan dit.

Tijs.

Geeft niks, ben allang blij dat je een vreemde wil helpen :)
Morgen of overmorgen kan ik een cd krijgen van iemand...

Kan/moet ik die C:\XPINST map overigens verwijderen nu ?

Trouwens, iemand op msn zei me net dat ik een of andere cache moet leegmaken, omdat daar nog "dingen" in opgeslagen zouden kunnen zijn door Windows (dingen die dus met een externe harde schijf via USB te maken hebben). Ik ken alleen de Internet Explorer cache.... weet jij misschien welke cache hij bedoelt ?
 
Laatst bewerkt:
Houd de laatstgebrande cd, maar je kunt c:\xpinst verwijderen.

Ik vermoed dat die vriend/kennis de map c:\windows\system32\dllcache bedoelde.

Die map moet niet leeggemaakt worden: Als een bepaald installatieprogramma 'beschermde' Windows bestanden gaat overschrijven, wordt automatisch door Windows uit die dllcache map een juiste versie teruggezet. Dat sfc /scannow doet nu juist checken of de versies in de dllcache map en in de system32 map wel correct zijn. Laat die bestanden dus in dllcache staan, als er daar (enkele) bestanden niet deugen wordt dat met sfc /scannow gladgestreken.

Tijs.
 
Hoi Tijs, ik heb de cd al gekregen en heb zojuist sfc/scannow laten lopen. Er werd zo'n 12 keer om de cd gevraagd.

Helaas wordt m'n externe harde schijf nog steeds niet herkend.
 
Ik zie nog 2 dingen om te proberen:

1. Zet 'm eerst aan voor een minuut of zo, en sluit 'm dan pas aan aan de USB aansluiting van de computer.
2. (Indien mogelijk): Haal de harde schijf uit zijn 'jasje' en sluit 'm gewoon aan (let op master/slave instellingen). Gebruik Seatools en/of Diamondmax opstartfloppy (downloadlink: hier) om de schijf te testen.

Mocht dit niet helpen, dan vrees ik het ergste. :(

Tijs.
 
Misschien helpt dit?

Hallo ik heb hetzelfde probleem gehad. Tenminste allebij de computers (XP & Vista) herkende de externe harde schijf nog wel. Alleen hij stond niet meer bij 'Deze Computer' Het probleem was dat een backup programma de partitie heeft verwijderd. Zo heb ik het opgelost: Start>Computer, rechter muisknop>Beheren en dan een nieuwe partitie maken voor de schijf. :)
 
Hallo ik heb hetzelfde probleem gehad. Tenminste allebij de computers (XP & Vista) herkende de externe harde schijf nog wel. Alleen hij stond niet meer bij 'Deze Computer' Het probleem was dat een backup programma de partitie heeft verwijderd. Zo heb ik het opgelost: Start>Computer, rechter muisknop>Beheren en dan een nieuwe partitie maken voor de schijf. :)
Ik moest hem eerst initialiseren Ik ben er dankzij deze topic ook achter (mijn externe harde schijf had het zelfde probleem.) tnx casco zowel initialiseren als formateren ging ook prima via jou inbreng
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan