Korstjens
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 jul 2023
- Berichten
- 34
Van VBA heb ik (nog) geen verstand maar ik hoop dat iemand mij tóch kan helpen met de volgende vraag. Ik gebruik Windows 11 en Ms Access Office 365.
Normaal gesproken werk ik in een Formulier met ongeveer 1.000 records. Ik zou daar graag twee buttons aan toe willen voegen waarmee ik twee sorteer (dus niet filter!) sorteeropdrachten kan laten uitvoeren. Bij de button wizzard kan ik geen sorteer functie vinden.
Sorteren moet niet op één veld (want dat kan makkelijk via een opdracht in het "lint"), maar op meerdere opeenvolgende velden gedefinieerd kunnen worden. Dus bijvoorbeeld de ene sorteeropdracht op achternaam en vervolgens op woonplaats en de andere sorteeropdracht op woonplaats en daarna op achternaam.
Alvast bedankt voor de hulp.
Aart Korstjens
Oosterhout
Normaal gesproken werk ik in een Formulier met ongeveer 1.000 records. Ik zou daar graag twee buttons aan toe willen voegen waarmee ik twee sorteer (dus niet filter!) sorteeropdrachten kan laten uitvoeren. Bij de button wizzard kan ik geen sorteer functie vinden.
Sorteren moet niet op één veld (want dat kan makkelijk via een opdracht in het "lint"), maar op meerdere opeenvolgende velden gedefinieerd kunnen worden. Dus bijvoorbeeld de ene sorteeropdracht op achternaam en vervolgens op woonplaats en de andere sorteeropdracht op woonplaats en daarna op achternaam.
Alvast bedankt voor de hulp.
Aart Korstjens
Oosterhout