• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteer lijst maken door 2 listboxen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar ben ik nog steeds mee aan het stoeien, maar het is erg lastig:d
Maar ik leer er wel veel van, ik weet dat ik steeds in de goede hoek zit maar dan zijn het net die kleine puntjes zoals "range" waar ik op blijf hangen.

Ik probeer nu te "sorteren" via de inhoud van een cel, maar ook dat krijg ik niet voor elkaar.
Code:
Sheets("archief").Select
Range("A2:K300").Select
    Selection.Sort Key1:=Range("data!E20"), Header:=xlGuess
Heb het idee dat ik sructueel iets fout doe, maar de vraag is wat.:confused:
Zelf kijk ik er overheen (heb hellaas te vaak last van) ben er al te lang mij bezig denk ik.

Zo te zien wil je sorteren door de waarde van cel E20.
Let wel dat die waarde midden in je bereik "A2:K300" ligt.

Zo zou dat wel kunnen.
Code:
Range("A2:E10").Sort Key1:=Range(Range("data!E20").Value), Header:=xlGuess

Met in cel E20 bv. als waarde 'B2' of 'A2'.

Hallo HSV,

Dank voor je reactie.

Hellaas werkt dit ook niet Krijg nu ook de fout, error 1004 "Methode range van object_global is mislukt"

En wat heb je dan als waarde in cel E20.

Hier staan de eerste 8 tekens van mijn tekening codeering.
Tekening is bv T01-HZ101-TZ01 is een uniek nummer.
Wil graag zoeken op T01-HZ101 zodat ik alle tekening krijg te zien die hiermee beginnen.

Ik heb het menu wat aangepast.
Behalve de opmaak zijn de volgende zaken veranderd:

Bij het maken van een keuze in listbox1 en/of listbox2 wordt de lijst van listbox3 aangepast.
Als men dus kiest voor Grabbenduo dan verschijnen in listbox3 uitsluitend die rijen die met T02 in de D-kolom. Hetzelfde geldt dus voor de verdere filtering van listbox2. Kies men daar voor Gesamtzeichnung dan verschijnen dus uitsluitend de rijen met T02-GZ.... etc.
Naast listbox2 zit een knop Alles tonen die alle rijen weer laat zien.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Roncancio,

Dank je wel,

Ik zag al wel dat dit toch wel het nodige werk met zich mee bracht.
Er staan in de code weer een hoop dingen in die ik weer ga uitpuzzelen.

Ik sta er weer versteld van hoe je dit weer voor elkaar hebt gekregen.

Mijn dank is wederom erg groot.:thumb:

Heb de tool bijna klaar breek aleen mijn nek nog over "commandbutton2" "maak lijst".
Ik krijg het niet voor elkaar dat als er op de knop wordt gedrukt dat dan het geen wat in listbox3 staat naar de lijst wordt gekopieerd.
1 Enkele regel kreeg ik wel maar niet meerdere.
Weet ook dat het te maken heeft met wat er achter de listbox3. moet staan wand daar krijg ik de foutmelding op.

Als dit voor elkaar is dan werkt de tool naar behoren (voor mij altands).

Bekijk bijlage Sorteerlijst maken.zip

Laatst bewerkt:
Stel men maakt een filtering in listbox3 zodat alleen Grabbenduo en ES in de lijst staan.
Moeten dan alle rijen van listbox3 in Lijst verschijnen of alleen de geselecteerde rijen?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio

De rijen die aan de filter voorwaarde voldoen, bevoorbeeld GrabbenDUO en ES dan moeten alleen deze in de lijst worden gezet.
Eigenlijk wat met de filtering zichbaar is in listbox3 mag worden ge exporteerd.

Roncancio

Hij is helemaal geweldig:thumb::thumb:, ga nu uit dokteren hoe jij dit hebt gemaakt.

Nu kan ik mijn tool helemaal naar mijn wens af maken.

Als deze klaar is dan zet ik het hier neer.

Zeer veel dank

Roncancio

Heb nog een klein vraagje

Ik ben er achter gekommen dat ik met sorteren in listbox3 niet helemaal uit kom
Het sorteren op project "T01" en op de code "HZ" gaat helemaal goed, maar het zou ook nog op de 3 cijfers achter de code moeten (dit is namelijk de hoofdtekening code).
Dus zou het er zou uit zien bv. listbox1 "testtekening", listbox2 "HZ" en listbox4 "201".

Zou je misschien nog eens willen kijken.:o

Alvast bedankt

Bekijk bijlage Sorteerlijst.zip

Heb zelf al een grove fout van mijzelf eruit gehaald, was vergeten de rowsource in te stellen:o

Is je vorige vraag nog aan de orde?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Nog wel ja, het sorteren gaat nog niet helemaal lekker.

Ik heb het bestand getest mar hellaas wil het bij mij niet goed werken.

Heb het bestand er even bij gedaan wand ik heb nu de rowsource van listbox4 erbij gezet.

Ik hoop dat je nog eens zou willen kijken.

Alvast bedankt

Bekijk bijlage Sorteerlijst.zip

Het enige wat je hoeft te doen is de rowsource verwijderen van zowel Listbox3 als Listbox4.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan