• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jansap

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2005
hallo experts,

Ik heb een uitdaging voor jullie.
In bij gevoegd bestand staat een rijtje getallen al dan niet in combinatie met letters gescheiden door een streepje.
Zodra ik nu kolom A sorteer van klein naar groot dan zal de volgorde zo zijn zoals die er staat. Wat nu de gewneste situatie is staat verwoord in kolom B.
Ik snap dat excel een sorteer stadaard heeft en waarschijnlijk komt het probleem door de streepjes of het juist ontbreken van die dingen, in combinatie met de letters.

Dit is een snap shot van een veel grotere file.

Graag jullie advies hoe op de juiste manier de regels onder elkaar te krijgen zodat ik verder kan.

thankx voor de moeite om er over mee te denken.

Bijlagen

Kan jij mij uitleggen waarom 1708-103 onder 1708-10380 moet komen?

kolom A lijkt mij logisch en kolom B niet.

de 103 hoeft niet onder de 10380 te komen mag ook er boven, als de 103 zonder achter voegsel samen de 103-..... maar bij elkaar komen te staan.

Zoals je in kolom A ziet staan ze nu apart en dat is niet goed.
Uit eindelijk moet ik iets gaan doen met de kolom.
Middels een macro ga ik deze kolom vergelijken met een andere kolom.
Zelfde soort inhoud alleen uit een andere applikatie.

Door nu twee kolom te sorten oplopend kan ik ze vergelijken of er overeenkomstige inhouden zijn, dus is het van belang dat zelfde soort cijfers bij elkaar staan.

Met een macro ga ik deze kolom vergelijken met een andere kolom.
Zelfde soort inhoud alleen uit een andere applikatie.

Door nu de twee kolommen oplopend te sorterenn kan ik ze vergelijken of er overeenkomstige inhouden zijn, dus is het van belang dat zelfde soort cijfers bij elkaar staan.

Voor de vergelijking met behulp van VBA is sorteren overbodig.

Hallo SNB,

In mijn geval wel. De macro die ik gebruik werk alleen maar als de kolom gesorteerd is.
dit werkt al jaren prima ga er ook niet aan sleutelen.
Liep alleen met dit soort waardes in kolomen tegen dit probleem aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan