• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteermogelijkheid uitschakelen....

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconry

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2001
Ik wil weten of het mogelijk is de sorteermogelijkheid in het menu uit te schakelen (grijs maken...) bij het selecteren van een bepaalde sheet, dus ik bedoel hier nadrukkelijk een bepaalde sheet; als ik weer navigeer naar een andere sheet moet de sorteermogelijkheid weer worden geactiveerd.
Ik wil in dit verband geen gebruik maken van Bladbeveiliging.
Heeft iemand een suggestie? Gebruikmaking van Vba mag ook.....

Probleem opgelost

Weliswaar nog geen reactie op mijn vraagstelling, maar ik heb het probleem inmiddels opgelost:
Ik heb nl. een klein omweggetje bewandeld waardoor het gewenste resultaat toch wordt verkregen:
Ik heb links van de database een extra kolom toegevoegd en daarin de records genummerd (bv. 1 t.m. 100)
Deze kolom geselecteerd en het autofilter er op losgelaten.
Vervolgens heb ik alle cellen van het blad in "Bescherming" gedeblokkeerd.
De "extra" kolom verborgen en vervolgens het blad beveiligd.
Resultaat: sorteer- en rij-invoeg of -verwijdermogelijkheden zijn gedeactiveerd in het menu.
De inhoud van de database kan door derden nu gewoon worden gevuld etc. zonder dat gesorteerd, rijen ingevoegd
of verwijderd kunnen worden.
Deze methode werkt dan ook in elke Excel-versie én er is geen Vba nodig....
Ik meende er goed aan te doen deze methode nog even hier uiteen te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan