• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteerprobleem met meerdere werkbladen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

microman

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Ik heb in excel een bestandje gemaakt met 7 werkbladen.
Dit gaat over een kaarttornooi over 6 zondagen(6 werbladen) en een eindrangschikking(1 werkblad).
Wanneer ik in 1 van de zondagen(poules) sorteer op het eindtotaal van de punten gaat alles naar wens.
Alleen wanneer ik ga kijken in de eindranschikking verloopt het slecht.Namelijk de punten van de persoon die op 1 van de zondagen(nadat ik sorteer) op de eerste plaats staat worden bijgeteld bij de persoon die op 1 ste plaats staat op de eindrangschikking en niet bij zijn eigen naam.
Is er hoop op goede hulp.
Voorbeeld bijgevoegd
Thanks.
Microman

Bijlagen

Beste microman,

Je kunt jouw probleem het beste oplossen door gebruik te maken van de functie VERT.ZOEKEN.
Op het tabblad 'Eindrangschikking' zet je in C4 neer:
=VERT.ZOEKEN($B4;'Poule 1'!$B$4:$F$33;5;0)
Deze formule kun je naar beneden doortrekken.
In cel D4 zet je neer:
=VERT.ZOEKEN($B4;'Poule 2'!$B$4:$F$33;5;0) etc.

Ik kan het iets ingewikkelder maken door de functie INDIRECT te gebruiken zodat je een functie uit cel C4 in één keer kunt doortrekken, maar zo veel werk is het niet voor je om zes formules te maken, toch?

Groeten en veel plezier met Excel! Als je er mee werkt zul je versteld staan van de mogelijkheden die het programma biedt.

Richard

Beste richard,
Bedankt alvast voor de geboden hulp.
Maar er is nog een probleempje.
Als ik alle poules sorteer komt alles in de eindrangschikking op de juiste plaats te staan.
Maar als ik de eindrangschikking zelf sorteer komt de persoon met de meeste punten wel bovenaan te staan ,maar zijn punten komen niet mee naar de juiste plaats.
Namelijk de laatste kolomblijft dan onveranderd.
Thanks.
Microman

Beste microman,

Dan sorteer je niet goed.
Selecteer B4 : I33 en klik op Data > sorteren. Kies kolom I en zet 'm op 'aflopend' Klaar. Gerard Schiettecatte komt bovenaan te staan.

Richard

Beste richard,
Sorry,maar bij mij gebeurt het volgende:
Gerard komt bovenaan te staan maar niet met zijn puntentotaal(toch niet bij mij)

Punten voor sortering Punten na sortering
Poule 1: 150 Poule 1: 265
Poule 2: 230 Poule 2: 269
Poule 3: 322 Poule 3: 267
Poule 4: 220 Poule 4: 129
Poule 5: 287 Poule 5: 269
Poule 6: 424 Poule 6: 319
Totaal: 1633 Totaal : 1518

Zijn puntentotaal blijft op dezelfde plaats staan:namelijk bij Andre Buy..... op i8 waar Gerard stond voor de sortering.
Is het anders mogelijk indien het bij u wel goed werkt om het bestandje zo door te sturen naar mij.
Dank bij voorbaat.
Microman

Beste microman,

Ik liep gisteren te suffen. Het sorteren loopt bij mij ook niet goed. Ik heb pas zaterdag weer tijd, maar herinner me wel dat zo'n vraag een paar maanden geleden op dit forum ook al gesteld is. Probeer eens de uitgebreide zoekfuntie.

Richard

microman,
In de Poule bladeren worden de namen weergegeven met een celverwijzing naar het blad Eindrangschikking en dat is de reden waarom ge niet kunt sorteren. Ik heb een blad bijgemaakt met de naam Totalen en daar een Knop geplaatst. Als ge hier op klikt word de de juiste rangschikking weergegeven op het blad Eindrangschikking.

Bijlagen

Hey jongens,
Eerst en vooral bedankt voor jullie bereidwillige medewerking.
1)Voor JPVS zou ik het volgende willen zeggen.
Bij het uitvoeren van de macro(sorteerknop) krijg ik de volgende foutmelding:fout 438 tijdens uitvoering.Bij foutopsporing krijg ik het volgende te zien ActiveWorkbook.Worksheets("Eindrangschikking").Sort.SortFields.Clear in het geel.
2)Voor Alberto zou ik zeggen dat dit ook ongeveer de oplossing is die ik zelf vandaag heb gevonden.IK heb namelijk een werkblad toegevoegd aan de oplossing van Richard en daar een kopie van de eindrangschikking in geplaatst.En dit nieuw werkblad kan ik perfect sorteren.
3)Aan Richard:bedankt om de aanzet die je geweest bent om dit tot een goed einde te brengen.
Ik moest ook nog sorteren op allereerst gewonnen matchen en daarna op de punten maar dit is ook in orde gekomen.
Voor diegene die het eindresultaat eens willen bekijken zet ik het afgewerkt bestand hierbij.
Nogmaals bedankt aan eenieder voor zijn inzet.
Microman

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan