• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteerprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfar22

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2005
Hallo
Ik heb een lijst met gegevens die ik aflopend wil sorteren ,maar nu komen de cellen die ik via de functie ALS(??=0;"";??) leeg heb bovenaan te staan.
Maar dezen wil ik onderaan hebben.
Hoe los ik dit op ?.

alfar22,
Ga in het menu Extra naar Opties en kies voor Aangepaste lijst. In het rechtervenster zet je het alfabet op deze manier: a,b,c, enz. als laatste in de rij zet je ,als
Klik op toevoegen en de nieuw aangemaakte lijst is nu beschikbaar. Daarna ga je naar Data Sorteren en onderin het venster kies je voor Opties. Kies uit "Sorteervolgorde voor eerste sleutel" de zojuist aangemaakte lijst en sorteren maar.

Bedankt voor je reactie CorVerm.
Ik heb het geprobeerd maar dat lijkt niet het probleem te ziin .
Misschien moeten de formules iets aangepast worden maar ik weet niet hoe.
Ik heb nog niet zoveel ervaring met excel.
Kijk maar eens in het voorbeeld.

Bijlagen

Hallo Ron321.
Ik wilde sorteren op de laatste kolom gem.nu en volgens mij is dat de enige die de problemen geeft .
Want in mijn programma heb ik boven elke kolom een macro voor het sorteren .
En volgens mij wordt alleen bij gem.nu niet alles meegenomen ,en "verkeerd"gesorteerd.

Voordat ik je het vorige antwoord gaf heb ik dat toen getest maar, inderdaad, zonder het = teken er voor dat werkte toen wel. In jouw bestand werkt het inderdaad niet, ook niet met het = teken er voor. Denk nu het antwoord te hebben gevonden. Vervang de "" in de formule voor een nul. =ALS(T6=0;0;W6/X6*25) Als je logisch nadenkt (valt ook voor mij niet mee) dan doet Excel z'n werk goed want eerst wordt er gesorteerd op "" en dat is dus leeg.

Voorspoedig 2006 gewenst.

Bedankt CorVerm voor deze achteraf toch simpele oplossing.
Deze methode had ik zelf ook al geprobeerd maar had in het originele programma de cijfers voor voor de cellen niet meegesorteerd.
En op deze cijfers waren sommige formules gebaseerd.
Dus dacht ik dat het niet werkte met de 0 in plaats van "".
Mijn probleem is hiermee opgelost .
Nogmaals bedankt voor de moeite en ook een voorspoedig 2006 toegewenst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan