Sorteervolgorde

Status
Niet open voor verdere reacties.

remmie63

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Hallo,

ik heb een database gemaakt voor het bestellen van producten bij verschillende leveranciers. Bij het opstarten van de database kan ik allereerst kiezen voor de producten van één specifieke leverancier of alle leveranciers werkend op de qry (IIf(IsNull([ Vul in Leverancier of Enter?]);Waar;[Leverancier]=[ Vul in Leverancier of Enter?]). Kan iemand mij uitleggen hoe ik, nadat ik bij de opstart een specifieke leverancier heb gekozen, de producten van deze leverancier alfabetisch oplopend gesorteerd kan weergeven?

Groet, Remco

Sorteren doe je bijvoorbeeld in de bron van je formulier. Is dat een query, dan geef je in de query bij de juiste velden de sortering op. Je kunt ook in je formulier een sortering opgeven. Heb je nog geen formulier, en gebruik je een tabel dan zal een nieuw formulier de sortering van de tabel of query overnemen. Daar kun je dat dus wel vinden, denk ik.... In het formulier moet je zijn bij de Formuliereigenschap <Sorteren op> op het tabblad <Gegevens>.

Zo eenvoudig kan het zijn! Ik had dit inderdaad al zo gedaan maar dat werkte niet. Ik kwam er nu achter dat er ook in het formulier al een conflicterende sortering was gedefinieerd. Dus is nu opgelost!

Dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan