• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren beveild blad werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mars210789

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
Berichten
20
Hallo,

Ik heb een excel document gemaakt voor storingsmeldingen.Bekijk bijlage LogboekOnbeveiligd.xlsm
Hierin worden alle storingen die er op een lijn gebeuren vermeld doormiddel van een userform in te vullen komt het in een tabel te staan.
Nou wil ik in bijvoorbeeld het tabel Storingen lijn 1 de lijst kunnen sorteren of een filter kunnen toepassen, als het blad onbeveiligd is kan dat gewoon.
Als ik em beveilig dan moet dat eigenlijk ook nog kunnen, hoe krijg ik dat voor elkaar ?

Ik ben trouwens niet zo heel bekend met VBA dus kan zijn dat ik alles misschien met een omweg heb gemaakt.

Het bijgevoegde bestand is wel onbeveiligd.

Nog even aan toevoegend de lijsten zijn gewoon groeiend er komt iedere dag nieuwe storing bij.
 
Laatst bewerkt:
Na het plaatsen van de code, eerst het bestand sluiten, daarna weer openen.
Dan zou het moeten werken.
 
Ik heb nog wat anders gevonden en dat werkt voor alle bladen.
 

Bijlagen

  • LogboekOnbeveiligd_1.xlsm
    143,8 KB · Weergaven: 142
Wanneer moet de sortering plaatsvinden? Na het invullen van het formulier of handmatig door de gebruiker op het werkblad? Is het niet logischer om alle meldingen in 1 tabel te verzamelen? Dit scheelt wat knoppen en bijna identieke forms en is ook eenvoudiger om er rapportages van te maken. Gebruik voor een tabel alleen de benodigde rijen en niet alle rijen in een werkblad.
 
Heb met mijn baas zo afgesproken dat dat handmatig gebeurt.
Mijn baas wil per apperaat kunnen zien hoeveel storingen er zijn geweest en welk gevold en welk handeling heeft plaatsgevonden, ook wil hij kunnen zien welke ploegen meldingen maken en hoeveel en welke personen meldingen maken en hoeveel.
en natuurlijk op datum om een wachtverslag te maken.

Het makkelijkste om na te kijken is alles in een apparte tabel.
Eigenlijk hoe nu de opzet is moet zo blijven alleen de handmatige filter/sorteer moet er nog op. Het rare alleen is als het blad niet beveiligd is dan kan het wel maar zodra hij beveiligd is kan dat niet meer. En ze moeten wel beveiligd zijn want sommige wissen nog wel eens wat per ongeluk.

Wanneer moet de sortering plaatsvinden? Na het invullen van het formulier of handmatig door de gebruiker op het werkblad? Is het niet logischer om alle meldingen in 1 tabel te verzamelen? Dit scheelt wat knoppen en bijna identieke forms en is ook eenvoudiger om er rapportages van te maken. Gebruik voor een tabel alleen de benodigde rijen en niet alle rijen in een werkblad.
 
mars210789,

Sorry dat het niet werkt, dit lag aan mij, had de vraag niet goed gelezen.
Ik dacht dat het over Filteren ging en dat werkt wel op een beveiligd blad.

VenA, zal wel een goede code voor je hebben, denk ik.
 
Gelijksoortige data verzamel je het het beste in één tabel. Obv deze tabel is alles te rapporteren dmv draaitabellen.

Zonder enige controle in het userform worden de gegevens opgeslagen in het blad 'Database'. In het blad 'Reporting' kan je dmv de slicers filteren op de data.
 

Bijlagen

  • LogboekOnbeveiligd.xlsb
    58,7 KB · Weergaven: 478
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan