• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren cijfer en letters

Status
Niet open voor verdere reacties.

damteur

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2006
Ik heb een vraag betreft het sorteren
Ik wil een tekenlijst maken in excel. Alleen heb ik ook bladnummers ertussen staan die begint met 01 i.p.v. 1.
Maar bijv. 11 gaat wel goed.

Dit kan ik niet als getal laten zien, dus maakt hij er letters van. (of kan dat wel?)
Als ik het laat sorteren komen ze onderaan te staan.

Is het mogelijk om toch het getal 01 toch als getal te laten zien en wel de eigenschap heeft als cijfer 1 of kan ik instellen dat letters eerder moeten komen dan cijfers?

dus maakt hij er letters van

Je kan van een getal geen letters maken, wel tekst.

Als je van de andere getallen de eigenschappen ook instelt als tekst maakt, dan komt 01 keurig bovenaan te staan.

Mvg

Piet

Als je van de andere getallen de eigenschappen ook instelt als tekst maakt, dan komt 01 keurig bovenaan te staan.

Lijkt me niet echt goed. Ik zou alles in cijfers zetten, en via Opmaak > Celeigenschappen > Getal > Aangepast de getalnotatie veranderen, als er dan toch 01 moet zichtbaar zijn.

reactie getal

ik zie niet dat ik bij getal de keuze 01 kan selecteren

Maak de cel op als

00

(bij Aangepaste getalopmaak)

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan