• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren en beschermen door toetsencombinatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jaha, dat klopt wel, maar... :o

Daarom vroeg ik of de laatste regel wel mocht worden gebruikt, maar dan werkt de tabel verder niet meer :o:confused:

Gaat eigenlijk ook verder op de post waarop HSV me de oplossing heeft gegeven en gewezen op een lijst invoegen. Eigenlijk wil ik jouw coda uitvoeren, maar tegelijk ook kolom C helemaal beveiligd hebben, omdat daar met de tabel formules meegaan.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/605523-Formule-voor-een-hele-kolom?highlight=

Ik blijf wel een jongedame die het onmogelijke weer wenst en het waarschijnlijk weer niet goed uitlegt. :d:o

Chiara

Laatst bewerkt:
Post het bestand eens dat je nu gebruikt, zodat we niet langs elkaar heen spreken en iets concreets hebben om mee te werken.
Ik zou wanneer ik een naam invul, of voor het sorteren de formule laten plaatsen door de nu lopende macro zodat de 'Tabel' niet nodig is.

Deze gaat in de bladmodule van je werkblad
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 4 Then Target.Offset(, -1) = "=IF(LEN(RC[1])=0,"""",VLOOKUP(RC[1],Blad2!R2C1:R7C2,2,0))"
End Sub

Hoi,

Heb je code ingevoegd, maar heb het idee dat er niets is veranderd. Als de macro is uitgevoerd, werkt de tabel niet meer en loopt de formule dus niet meer door in kolom C.

Chiara

Bijlagen

Chiara, 'Bladmodule' is niet hetzelfde als standaardmodule ;)
Rechtsklik op de tab van je werkblad en selecteer Programmacode weergeven >> plak de code in het rechtervenster.

Ik ben een blond meisje hoor :o:o:d

Tot zover werkt het perfect. Nog een vraagje: op blad 2 staan nu een fictief aantal namen en klassen. In werkelijkheid is die lijst erg lang. Er komen en gaan leerlingen. Is het mogelijk om de keuzelijst in blad 1 daarvoor oneindig te maken?

Groetjes, Chiara

En een jongedame En blond En Italiaans, daar wordt je toch iets toegeeflijker door nietwaar :d
Maak van je kolom met namen een dynamisch bereik, dan kan je namen toevoegen en verwijderen en je validatielijst past zich automatisch aan. Voor meer informatie kijk hier
http://www.contextures.com/xlNames01.html#Dynamic

Laatst bewerkt:
En een jongedame En blond En Italiaans, daar wordt je toch iets toegeeflijker door nietwaar :d

:o

Ik zou willen dat meer mensen zo dachten als jij :thumb:

Maak van je kolom met namen een dynamisch bereik, dan kan je namen toevoegen en verwijderen en je validatielijst past zich automatisch aan. Voor meer informatie kijk hier
http://www.contextures.com/xlNames01.html#Dynamic

Hier ben ik weer helemaal mee geholpen. :thumb: En weer een site waarvan ik iets kan leren.

Dank je, Warme Bakkertje :thumb:

Chiara :love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan