• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren en op gelijke rij plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ptcflevo

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
Goedenmorgen iedereen,

Ik heb een vraag betreft excel, ik kom er niet uit.

Ik heb een basislijst met kentekens en magazijnposities (Groen), daarbij heb ik uit een ander programma zo'n zelfde lijst gekregen (oranje), deze lijsten mogen niet door elkaar heen lopen dus wil ik kolom C en L aan elkaar sorteren, dat wil zeggen als op rij 3 kenteken 83-TL-DB staat en deze staat ook in de oranje lijst moet deze ook op rij 3 komen in het oranje vlak, staat het kenteken daar niet in moet deze leeg blijven. en andersom ook dus oranje vlak bijv. kenteken 43-GJS-9 staat deze in de groene lijst dan moet deze op dezelfde rij komen staat deze er niet in dan moet ie leeg blijven.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is en dat dit ook kan. ik heb de betreffende lijst erbij gedaan om een idee te geven hoe ik het zou willen hebben. het zou namenlijk een hoop werk schelen als dit kan.

Alvast heel erg bedankt.

Met vriendelijke groet,
de Ptcer...

Bijlagen

Misschien kun je het hiermee.
De kolommen H t/m S zijn verborgen via: Opmaak kolom verbergen.
Vervolgens zijn de formules index-vergelijken en vert.zoeken gebruikt.

Bijlagen

Hier kan ik al iets meer mee

Het liefst zie ik de 2 rijen appart naast elkaar waarvan er in groen en oranje gaten vallen, en alles wat gelijk aan elkaar is kan ik dan laten voor wat het is en de rest kan ik dat in ons administratiesysteem inkloppen.

Het gaat er namenlijk om dat ik de lokaties met elkaar vergelijk en ook aanpas.

Ad, alvast bedankt hier heb ik wel veel aan.

Maar nu misschien een domme vraag, hoe kan ik dit bereik vergroten naar de 750 regels die ik heb in het originele bestand?

ik ben best wel een leek met formules ed :o

Wijzig de 50 in alle formules in rij 2 in 750 met uitzondering van kolom AA.
En kopieër ze door naar beneden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan