• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren en optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rinuz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2009
Wie o wie kan mij helpen?

In de bijlage een kleine versie van een groot overzicht waarmee ik werk.

In dit bestand wil ik, wanneer er van 1 bedrijf meerdere vestigingen zijn, dat er automatisch gegevens worden opgeteld (let op, er zijn ook gemiddeldes) en dat er maar 1 regel voor 1 bedrijf staat, welke ik dan weer kan vergelijken met elkaar.

Kan dat?!? Alvast dank.

Bijlagen

Rinuz,

Als eerste van harte welkom op dit forum.

Kijk eens of je deze kant op wilt . . . . (blad2)

Succes,
Martin

Bijlagen

Welkom op het forum.

Zoiets (zie de gele kolommen)? Maak in kolom K een unieke lijst met je makelaars en trek de formules in de kolommen daarachter door naar beneden.

Bijlagen

@Gert
Oplossing lag ook wel een beetje voor de hand.

@Rinuz:
Zet op kolom A van blad 2 al je bedrijven en werk daarna met een validatie lijst op blad 1
(Voorbeeld bijgevoegd)

Succes,
Martin

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Thanx

Heren en dames, bedankt. Dit is precies wat ik nodig had.

Overigens komt er al werkende een nieuwe vraag op, die voor jullie wellicht een koekie is.

Ik heb ca 18000 kantoren, maar wellicht 8000 unieke. Ik heb ze onder elkaar, maar moet de dubbele eruit halen en dan de lege cellen die ontstaan verwijderen. Handwerk is circa 24 uur, kan me zo voorstellen dat daar ook wel een ezelsbruggetje voor is?!?

Bij voorbaat dank.:)

Ik heb ca 18000 kantoren, maar wellicht 8000 unieke. Ik heb ze onder elkaar, maar moet de dubbele eruit halen en dan de lege cellen die ontstaan verwijderen. Handwerk is circa 24 uur, kan me zo voorstellen dat daar ook wel een ezelsbruggetje voor is?!?

Ja, gebruik daarvoor een Uitgebreide filter (staat bij Data), ofwel een draaitabel (is daar ook te vinden in versies vóór 2007, in Excel 2007 staat een draaitabel bij Invoegen).

Klopt het dat...

Klopt het dat hij dan wel flink aan het rekenen/denken gaat? Ik had dit al getracht en hij is nu circa 5 mins aan het piekeren....

Rinuz,

kijk eens bij Data - Filter - Utgebreid Filter.
Vink dan alleen unieke records aan.

Deze kun je daarna kopieren en plakken op een ander tabblad
(of op hetzelfde tabblad en dan gaar het automatisch als je dat aangeeft)

Koosl

Bedankt

Top, ik zie in het zichtbare deel dat hij inderdaad de dubbele er al uit heeft gehaald. Is nog flink aan het denken, maar hij doet het in ieder geval zelf...

Allen bedankt voor jullie hulp, ben er blij met deze assistentie!:):):):):)

Klopt het dat hij dan wel flink aan het rekenen/denken gaat? Ik had dit al getracht en hij is nu circa 5 mins aan het piekeren....

Dat kan wel even duren, 18.000 is niet niks. Maar 5 minuten lijkt me wel erg lang.

Allen bedankt voor jullie hulp, ben er blij met deze assistentie!:):):):):)

Wil je ons dan nog even helpen door de vraag op opgelost/afgehandeld te zetten?
Eventuele verdere vragen kan je in een nieuw topic openen.

Bedankt.
Martin

Nieuw topic

Overigens komt er al werkende een nieuwe vraag op, die voor jullie wellicht een koekie is.

Rinuz, je houdt het forum overzichtelijker door een nieuwe vraag ook in een nieuw topic te beginnen en niet door te gaan in een oude, al opgeloste vraag.
Gr. Gert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan