• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren en toevoegen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucho50

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2007
Berichten
6
Beste mensen,

Ik heb een vraag, ik heb bestanden die bijna dagelijks worden gemuteerd.
Uit de database haal ik een overzicht van de status van de crediteuren. Ik verwerk deze en later verwerk ik deze tbv rapportering.
Het bijgevoegd voorbeeld kreeg ik it de database tot kolom H. Naar aanleiding van de bankafschriften noteer ik de data in kolom I. Elke keer dat ik een nieuw overzicht krijg moet de data overtypen.
Ik zit te klooien om mijn laatste verwerkte versie te vergelijken met de laatste overzicht uit de database en als nieuwe regels zijn bijgekomen, deze te toevoegen op mijn verwerkte versie.

Kan iemand me helpen?

Lucho50
 

Bijlagen

  • Voorbeeld1a.xls
    16,5 KB · Weergaven: 23
Er van uitgaande dat elk factuurnummer maar 1 x voorkomt:

Als het bestand wat je uit de database er net zo uit ziet (kolom A tm H), dan kun je in kolom I van dat bestand (cel I2) de volgende formule zetten:

Code:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(G2;[COLOR="Blue"]<bestand waarin je de datum neerzet>[/COLOR]!G2:G65000;1;ONWAAR));"Nieuw";"Oud")

Je moet dan verwijzen naar het bestand waarin je dagelijks de datum van betaling bijwerkt, zie het blauw gemarkeerde.

En dan uiteraard de formule naar beneden doortrekken.
 
Humm

Beste Gert,

Ik zie dat mijn voorbeeld niet compleet is gekomen. Voorbeeld1a is mijn laatste verwerkte versie, bijgevoegd blad is het laatste overzicht uit de database.

Groeten,

Lucho50
 

Bijlagen

  • Voorbeeld1b.xls
    25,5 KB · Weergaven: 17
Dus Blad1 is het blad waar je betaaldatum noteert. En Blad2 is de download uit de database.

Ik heb op Blad2 de formule neergezet die controleert of het factuurnummer al op Blad1 voorkomt. Zo ja, dan wordt er "Oud" neergezet, zo nee dan wordt er "nieuw" neergezet.

Is dit wat je bedoelt?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld1b(1) BEWERKT.xls
    32 KB · Weergaven: 19
Sorteren en toevoegen

Hallo Gert,

Jou voorstel is erg goed, beter dat mijn pogingen. Wat ik nog niet voor elkaar krijg is dat de gegevens van kolom I van blab1 (data) wordt opgenomen ik blad2.

Sugesties?

Lucho50
 
Sorteren en Toevoegen

Beste Gert,

Dat was het!. Ik probeerde steeds in een kolom de oplossing te vinden, maar zo als je het voorstel is geniaal.

Dank je!:D

Lucho50
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan