Sorteren en verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Roma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Roma

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2013
Beste,

Ik heb een bestand van ongeveer 400 namen met verbruik en betaald. Nu wil graag waar het saldo op nul staat deze verwijderen uit het bestand. Het liefst met VBA.
Ik heb alles geprobeerd maar ik kom er niet uit.
Wie kan mij helpen.
Ik heb een klein bestandje bijgevoegd.
Alvast bedankt

Bijlagen

Je hebt een xlsx meegestuurd, dus 'alles geprobeerd' kunnen we zo niet checken :). En daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, want je zult toch wel íets werkend hebben gekregen? En waarom zitten er zoveel lege kolommen in je bestand? Is ook niet handig.

Beste Octafish,
Allereerst bedankt voor je supersnelle reactie.

Sorry het verkeerde bestandje opgestuurd.
Het bestandje is een onderdeel van een groot bestand en de lege regels worden door andere gegevens automatisch ingevuld, vandaar.
In het grote bestand staan in Kolom A de namen en kolom W het verbruik van consumpties en kolom X wat ze reeds hebben betaald. Aan het einde van het seizoen moet het bestand opgeschoond worden. De negatieve bedragen en de positieve moeten blijven staan met naam

Bijlagen

Het ging mij meer om de lege kolommen :).

Hoi,
Mischien met zoiets?
Volgens uw vbtje ga ik van de veronderstelling uit dat het gaat om de bedragen in Kolom X.
Verder heb ik een dubbele msgbox eringezet, als er een van de medewerkers midden in het sezoen toevallig op het knopje opschonen zou drukken
Greetz

Bijlagen

Beste gast0660
Het werkt fantastisch,
In kolom X staan ook tekens met € - of € 0.00 Deze moeten ook verwijderd worden.

En bestaat er ook de mogelijkheid dat hij opschoont vanaf rij 5
alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hoi,
mooi zo, ben uw tweede vbtje eventjes aan het bekijken,
Maar vanaf rij vijf, klik op cel A5 ga naar het tabblad beeld in excel , klik op blokkeren, titelblokering
(als je mijn vbtje gebruikt eerst titelblokering opheffen)
groet

Beste gast0660,
Helaas in mijn bestand werkt het niet. Rij 4 wordt toch gewist en in kolom X blijven de bedragen met € 0.00 staan.
sorry voor het ongemak

Beste gast0660,
Ik ben druk aan het testen geweest. Helaas het klopt niet helemaal.
De bedoeling is dat bij de Naam de bedragen in kolom W worden opgeteld en van het positieve of negatieve bedrag worden afgetrokken. Als het resultaat € 0.00 is dan moeten de namen verwijderd worden.

In de bijlage nogmaals een voorbeeld.

Alvast bedankt voor je medewerking.

Bijlagen

De kolommen A1, A2 en Y4 moeten nog uitgevonden worden. Welke relatie bestaat er tussen de namen, datum, totaal verbruik en inkoop barkaart? De drie rijen van naam1 mogen weg omdat de som van Totaal verbruik gelijk is aan de som van de barkaart?

Naam 2 mag niet weg?

En wat bij naam3? het verbruik = 10,20 en er is 5 betaald 5 tegen 5 wegstrepen of alles laten staan?

Zonder VBA zou ik denken aan som.als of sommen.als in combinatie met een filter. Maar ik kan weinig logica in de diverse voorbeeldjes vinden.

Plaats svp het bestand waarmee je wil werken. In A1 staat =Y4 terwijl er niets in Y4 staat? In A2 staat =CONCATENATE(A4) tekst samenvoegen van één cel?

Dus eigenlijk alleen maar vragen om richting een oplossing te denken.

Beste VenA,
Sorry waarschijnlijk ben ik niet duidelijk genoeg. En inderdaad kolommen A1, A2 en Y4 bestaan niet. dat moeten cellen zijn.
T/m rij 4 moet alles blijven staan in het echte bestand zitten wel degelijk formules.
Alle negatieve bedragen in klom X moeten blijven staan en ook de rijen van de betreffende naam.
Alle positieve bedragen blijven ook staan en ook de rijen.
Alle bedragen waar € 0.00 of € - staat moeten weg incl. de rijen.

Ik hoop dat je mij kunt helpen.

Bijlagen

Ik begrijp er eerlijk gezegd vrij weinig van.

In jouw voorbeeldje zie ik nergens de opmaak € - dus daar heb ik maar niets meegedaan.

Wat het nut van van rij 4 in het bestand is ontgaat mij ook.

Als je alleen een filter wil hebben op kolom X dan kan je deze gebruiken.

Code:
Sub VenA()
With Sheets("Blad1").Cells(1).CurrentRegion.Offset(3)
  .AutoFilter 24, "€ 0,00"
End With
End Sub

Een gefilterde range is dan weer eenvoudig te verwijderen.

Waarschijnlijk is mijn probleem te groot of ik leg het niet goed uit. Ik ga wat anders proberen om het op te lossen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan