• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren en zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
maakt niet uit mag eerst de cijfers zijn en dan de tekst maar hij mag ook op de tekst sorteren

Zo beter?
Code:
Sub hsv()
Dim sq, jj As Long, i As Long, cl, sh As Worksheet, c00 As String
    For Each sh In Sheets
     For jj = 1 To sh.UsedRange.Columns.Count
      sq = sh.Range(sh.Cells(1, jj), sh.Cells(Rows.Count, jj).End(xlUp).Address)
        If IsArray(sq) Then
                For i = 2 To UBound(sq)
                   For Each cl In Split(sq(i, 1), ",")
                      If InStr(c00, cl) = 0 Then c00 = c00 & "," & cl
                   Next cl
                     sv = Split(Mid(c00, 2), ",")
                       For jjj = 0 To UBound(sv)
                         For j = jjj + 1 To UBound(sv)
                           If sv(jjj) > sv(j) Then
                                tmp = sv(j)
                                sv(j) = sv(jjj)
                                sv(jjj) = tmp
                            End If
                          Next j
                       Next jjj
                sq(i, 1) = Trim(Join(sv, ","))
                c00 = ""
               Next i
             sh.Cells(1, jj).Resize(UBound(sq)) = sq
           Erase sq
        End If
      Next jj
     Next sh
End Sub

Laatst bewerkt:
mijn vorige bericht is blijkbaar niet opgeslagen.
Het maakt niet uit mag alfabetisch op op cijfers, als ik maar kan sorteren en daarna zoeken

m.vr.gr herman

Laatste code niet getest?

laatste code getest. Had niet zo gauw door dat er al 2 pagina's waren maar het werkt helaas nog steeds niet

Laat mij dat eens zien aan de hand van je bestand en schrijf er bij wat er aan mankeert.

Ik kan niet voor verbetering zorgen als je alleen maar schrijft als iets niet werkt

De macro voor het sorteren werkte wel, was een foutje van mij omdat ik spaties vergeten was. Nog 1 klein vraagje. Hoe kan ik ook al weer zoeken in alle bladen tegelijkertijd? want dat ben ik ook vergeten.

m. vr gr herman

Ik ook; waar wil je op zoeken, en hoe had je het voor ogen.

Waar ik op wil zoeken is als er ergens een bepaalde volgorde in eenheden zit of die ook op andere pagina's staat,(daarom was de sorteerfunctie ook belangrijk) zodat ik kan zien welke eenheden ik daar toen tegen heb gebruikt.

Ik wil je alvast hartelijk bedanken voor alle moeite die je tot nu toe hebt gedaan.

met vriendelijke groet herman

Van welk blad en van welk kolom wil je de zoekcriteria hebben?

stel onderstaande staat ergens op 1 van de bladen

2 verkenningsstrijder,2 drakendrone,2 gevechtsfort,2 surrogaat

maar ik weet niet waar, dan wil ik hem alle bladen laten doorzoeken om te kijken waar het overal staat. Dus dat is kolom C en D

m.vr. gr herman

Hoe heb je het voor ogen waar je de tekst gaat invullen en dan gaat zoeken.

Een inputbox vereist het juiste typwerk.
Bij een userform moet je de criteria met een combo- of listbox halen van het actieve blad en dan gaan zoeken.

Misschien dat ik van het weekend de zin vind om zo maar pasklare oplossingen te maken.

Ik zit als ik ga zoeken op het laatste werkblad, omdat dat daar de combinatie van eenheden staat waar ik een gevecht tegen moet leveren. Dus ik wil dan kijken of ik deze combinatie van eenheden al eerder heb gehad en met welke eenheden ik ze heb verslagen.

Voor de duidelijkheid.

Je wilt van het laatste tabblad kolom C (Golf 1) zoeken in de andere tabbladen uit kolom C de informatie van kolom D (Golf 2) ?

Laatst bewerkt:
nogmaals proberen, want ik zie dat mijn tekst de vorige keer niet is opgeslagen.

Dat is inderdaad de bedoeling wat in kolom C op het laatste tabblad staat, daarvan wil ik kijken of deze combinatie ook op andere tabbladen voorkomt

Plaats het bestand nog eens met de laatste code, ik zie net dat ik het niet heb opgeslagen.

In dit bestandje zal er niets gevonden worden.
Code:
Sub hsv_2()
Dim sv, i As Long, sh As Worksheet, zoek, s00 As String
sv = Sheets("VT Black Market").Cells(1, 3).CurrentRegion
For i = 4 To UBound(sv)
  For Each sh In Sheets
   If LCase(sh.Name) <> "vt black market" Then
    zoek = Application.Match(sv(i, 1), sh.Columns(3), 0)
     If Not IsError(zoek) Then
       If sh.Cells(zoek, 4) <> "" Then
         s00 = s00 & sv(i, 1) & " <|> " & sh.Cells(zoek, 4).Value & " <|> " & sh.Name & vbCrLf
       End If
     End If
    End If
  Next sh
 Next i
 MsgBox IIf(s00 <> "", s00, "niets gevonden")
End Sub

Dit is het sorteer bestandje dat jij hebt gemaakt. maar ik weet niet meer hoe ik moet zoeken in alle bladen naar een bepaalde combinatie.

met vriendelijke groet herman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan