Sorteren/filter met dropdownmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

popmarter

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Hallo, ik heb een voorbeeld voor de duidelijkheid meegestuurd.

Wat ik graag zou willen, en jullie hulp hard bij nodig heb, is het volgende. In dit bestand zit een formulier met een dropdownmenu. Ik zou graag zien dat ik daar (bij Filter op medewerker) een medewerker selecteer, bv MW1. Vervolgens druk ik op een knop (die er nog niet is) en dat er dan gesorteerd/gefilterd wordt op die naam in dit formulier.

Ik dacht aan een macro? Is dat de manier?

Bekijk bijlage voorbeeldbijvraag.zip

Laatst bewerkt:
Ik heb gelijk maar een paar foutjes uit je db gehaald, zoals de koppeling tussen de twee tabellen (was niet bruikbaar) en de keuzelijst op je formulier waarmee je wilt kiezen: die was op de verkeerde tabel gebaseerd. Hij laat nu alleen de medewerkers zien die ook met patienten hebben gewerkt.
Je hebt, om op de vraag terug te komen, verder geen knop nodig: de filteractie zet je gelijk op de keuzelijst. Zie het voorbeeld!

SUPER!!! Hoop dat het eten lekker was :)

Heel erg bedankt!! Heb heel lang gezocht naar deze optie! :D

Nog klein vraagje.

Op het formulier staat nu een 'Reset'-knop voor "ShowAllRecords". Die kunnen mensen indrukken voor het opheffen van het filter. Duidelijk.

Nu zou het mooi zijn wanneer na het indrukken van de resetknop in het dropdownmenu geen naam (default keuze) meer zichtbaar is.

Kan dat?

Dat kan: aan de code bij de knop zet je een regel:
Me.cboFilter=""

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan