• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren getallen + uitbreiden naar tekst lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommiiee

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2010
Hallo allemaal,

Ten eerste wil ik graag opmerken dat het helaas niet mogelijk is om het document hier te plaatsen ter verduidelijking, omdat het om een vertrouwelijk document gaat. Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

In kolom A(1 t/m *) staat tekst. In kolom B, C en D staan getallen die alle 3 horen bij de tekst in kolom A. Nu wil ik graag sorteren op kolom D, en die sortering natuurlijk uitbreiden t/m kolom A. Het probleem is echter: dit lukt simpelweg niet.
Er gebeurt wel wat, maar de getallen zijn niet van groot naar klein gesorteerd, maar staan totaal willekeurig door elkaar.

Wanneer gaat het wel goed?
Als ik kolom A buiten beschouwing laat en alleen de sortering uitbreid van kolom D naar C en B (uitsluitend getallen dus).

De celeigenschappen van kolommen B, C en D staan op "Getal" en die van A op "Tekst".

Wat gaat er hier niet goed?

Mvg,
Tom

Laatst bewerkt:
Dat moet toch lukken via Aangepast Sorteren.
Kiezen voor kolom D van Klein naar groot.

Zet dan een voorbeeldbestand waarin dit zich voordoet.
Je kan de gegevens toch vervangen door dummy-waarden.

PS: Voeg eens een lege regel toe boven het bereik en sorteer nu het bereik inclusief deze lege regel.

Laatst bewerkt:
Zet dan een voorbeeldbestand waarin dit zich voordoet.
Je kan de gegevens toch vervangen door dummy-waarden.

PS: Voeg eens een lege regel toe boven het bereik en sorteer nu het bereik inclusief deze lege regel.
Lege regel werkt niet.
Heb geprobeerd een voorbeeldbestand te maken, maar dan werkt het wel prima. Wellicht omdat de getallen dan niet als uitkomt van een formule zijn.

In versie 2010 doe je het alsvolgd, Zie voorbeeld.
Bekijk bijlage 160123
Ik weet de sorteerfunctie te vinden, maar zoals ik al aangaf werkt deze niet naar behoren in mijn document.

Ik zou niet weten wat niet goed gaat aan het voorbeeld van Jan Zwart

Bijlagen

Dan toch maar het bestandje met de uitkomst die je hierboven geeft hier posten.
Anders blijft het bij "hij doet het niet" en "hij moet het wel doen"

Dan toch maar het bestandje met de uitkomst die je hierboven geeft hier posten.
Anders blijft het bij "hij doet het niet" en "hij moet het wel doen"

Je snapt wel dat dat niet mogelijk is vanwege de term vertrouwelijk? Ik snap echt wel dat dat enorm zou helpen bij het oplossen van het probleem, maar het is simpelweg niet mogelijk.

Verander alle gegevens in fictieve gegevens.
Een tabblad met alleen een klein stukje (zo groot als ik eerder postte) is voldoende.

Verander alle gegevens in fictieve gegevens.
Een tabblad met alleen een klein stukje (zo groot als ik eerder postte) is voldoende.
Dat heb ik al geprobeerd en als ik dat doe (dus als ik het stuk uit het grote werk knip en in een nieuw document plak), dan werkt het wel (met dummy data). Alleen daar heb ik vrij weinig aan :(

Het enige wat ik nu nog kan bedenken is dat niet alle data in de kolom een getal is.

Wat gebeurt er bij jou als je alleen knipt en plakt dus met de originele data?

Het enige wat ik nu nog kan bedenken is dat niet alle data in de kolom een getal is.

Wat gebeurt er bij jou als je alleen knipt en plakt dus met de originele data?
Als ik dat naar een nieuw document doe, dan verdwijnen de formules maar blijven de getallen wel staan (als hardcoded zegmaar).

Een voorbeeld van een formule die gebruikt wordt:
Code:
= AANTAL.ALS('Nieuwe Planning'!$B$3:$V$26;VERPLAATSEN!B31)

Ik bedoelde eigenlijk of de sortering wel of niet goed gaat.

Maar hoe kun je nu een negatieve uitslag krijgen (zie antwoord #8) met de formule 'aantal.als'

Ik bedoelde eigenlijk of de sortering wel of niet goed gaat.
Als ik knip en plak met de originele data, verdwijnt de formule, maar blijft het getal staan. De sortering gaat dan wel goed.

Maar hoe kun je nu een negatieve uitslag krijgen (zie antwoord #8) met de formule 'aantal.als'
Deze formule staat in kolom B. Kolom D (waarop ik wil sorteren) is kolom C (ook een formule) - kolom B.

Laatst bewerkt:
Als je als eerst sorteert op kolom D dan kan kolom B er toch wel uitzien zoals in #8 omschreven?

Zonder voorbeeldbestandje houd het voor mij nu toch echt op,
Sorry daarvoor en succes verder met je probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan