Sorteren in formulier na toevoeging record

Status
Niet open voor verdere reacties.

geovero

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2014
Dag iedereen,
Ik heb een eenvoudige database met twee tabellen: tblDiensten en tblMedewerkers, in een relatie één op veel. Ik heb een formulier (frmDiensten) met de velden van tblDiensten en daarin een subformulier met frmMedewerkers (met velden uit tblMedewerkers),
formulier en subformulier zijn gekoppeld.

Het subformulier sorteert mooi op 'Naam', maar als ik een record toevoeg komt deze bovenaan te staan en wordt niet mee gesorteerd. Ik kan natuurlijk bovenaan op het veld gaan staan en a-z sorteren dat lukt, maar het wordt niet bewaart, als ik opnieuw mijn formulier open staat de toegevoegde record terug bovenaan. . Kent iemand dit probleem?
Alvast bedankt!

Sortering van een formulier leg je vast bij de formuliereigenschappen. Handmatig sorteren werkt maar eenmalig. Dus je zult, als je een andere vaste soetering wilt, wat op het formulier moeten instellen.

Het zou toch moeten kunnen. Overigens zou ik dan niet naar de tabel verwijzen, want je zit op een formulier. Dus [Naam] ASC zou al genoeg moeten zijn.

Ik heb bij 'sorteren op' [Naam] ingevuld (standaard dus ascending gesorteerd), bij overschakelen naar formulierweergave sorteert hij juist, helaas slechts eenmaal, als ik opnieuw filter komt de nieuwe record terug bovenaan te staan en de rest is juist gesorteerd, eigenaardig, ik zoek verder...

Dan zou ik je formulier moeten zien, want wellicht doe je iets dat de sortering overhoopt gooit. Sowieso is het zo dat een formulier de staat vasthoudt vanaf openen. Dus als je iets verandert in de bron, moet je het formulier verversen met Requery.

Mijn gezipt mdb-bestand is 300kb, 100kb is blijkbaar het maximum, ik heb nochtans alle data verwijderd en fictieve gegevens ingezet.

Ondertussen is mij iets duidelijk geworden, het niet mee sorteren van een record gebeurt alleen als ik de nieuwe record toevoeg in het subformulier (lijst), als ik een record toevoeg met een gewoon formulier dan wordt deze wel mee gesorteerd. Records invoegen in het subformulier lijkt wel handig...

Hoe kan ik mijn bestand posten?

Met Winrar kun je het bestand opsplitsen in blokken van 100kb, en die kun je dan wel uploaden. Dus dat is een optie. En je kunt het bestand ook op een fileshare als www.mijnbestand.nl zetten. Dan kun je hem ongecomprimeerd neerzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan