• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren lijst werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
In bijlage zit een lijstje met gegevens en in kolom A is een deel in het grijs aangeduid.
Dat werd vanuit een ander tabblad bijgevoegd.
Wanneer ik nu kolom A wil sorteren van het kleinste naar het grootse rekeningnummer
houd hij geen rekening met de gegevens die van het ander tabblad komen (dus diegene in het grijs).
Ik doe "Data", "AZ sorteren", op kolom A en hij doet het niet voor de bijkomende gegevens.

Why????

Groeten,

Bijlagen

Het is wel van belang dat je met CTRL-A eerst alle kolommen selecteert.
En ook bij het sorteren de optie kiest alles wat op een getal lijkt, sorteren als getal.

Abco

Laatst bewerkt:
Kan je het in het bestandje eens proberen want bij mij lukt het nog niet.

Groeten,

Kolom A aanduiden, op het A-Z pictogram klikken, kiezen voor doorgaan met de huidige selectie en het is OK.

De grijze cellen komen bovenaan te staan.

Wigi

Ik word er nerveus van!! Het wil niet werken ik klik heel kolom A aan klik dan op het pictogram A-Z doorgaan met selectie en er gebeurt niks!

Bij mij werkt het ook, maar doe even dit, het zijn maar een gering aantal waarden:

Excel ziet de grijze waarden namelijk als tekst:
Dubbelklik even op de grijze getallen en geef enter dan ziet excel ze voortaan als getal.

Daarna moet het zeker lukken !

Abco

Thanks nu werkt het wel, maar ik heb dit probleem in een veel groter bestand, moet ik ze 1 voor 1 aanklikkke opdat excel ze erkent als getal?

In bijlage een overzicht van een veel groter aantal, die grijze zones moeten ook als getal erkend worden en als ik dat met celeigenschappen doe veranderd dit niets.
Als ik die allemaal een voor een moet aanklikken, dat ik een beetje een gekke werk.
Ik denk dat het systeem de getallen aanziet als tekst omdat ik voor al die rekeningnummers in het grijs met een formule de eerste 3 cijfers heb verander in andere 3 cijfers en heb ze dan gekopieerd en dan plakken speciaal gedaan en heb gezegt plakken als waarden.

Hoe kan ik die allemaal nu ineens als getal erkennen.

Groeten, Mark

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ABCO,

Ik heb het gevonden, ik heb het ooit eens iemand zien doen op het werk.
De excel gegevens worden gedownload uit een boekhoudprogramma en
dit geeft soms problemen bij excel om sommige zaken als getal te erkennen.
Ik heb het volgende gedaan: ben naar Menu gegaan, Data, Tekst naar kolommen,
en daarna heb ik nog eens gesorteerd en dan werkte het.

Met dat dubbelklikken heb je me daaraan doen denken.

Dus bedankt.

Groeten, Mark

Beste marky,

Getallen die stiekum tekst blijken te zijn wil nog wel eens voorkomen bij het importeren van gegevens. Als het op andere plaatsen ook gebeurd, kun je het volgende uitvoeren.
Selecteer een lege cel en klik op kopiëren. Selecteer vervolgens de kolommen waar het fout gaat en ga via Bewerken | Plakken Speciaal | Optellen| OK.

Je kunt ook na de import de celeigenschappen op getal zetten, maar dat heeft niet altijd effect. Op deze manier wel.

Groeten,

Richard

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan