• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren met lege cellen in de kolom

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrouw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
zoals je in de bijlage kan zien wil ik dus gesorteerd hebben vanaf regel 11 oplopend van de datums in kolom F.

Met de macro is de start wel goed maar in het sorteren word nu ook regel 48 en 51 meegenomen.
Die worden standaard aangemaakt maar iedere keer op een andere regel afhankelijk van het aantal deelnemers.
Deze 2 regels moeten dus eerst leeg gemaakt worden maar omdat ze iedere keer ergens anders staan weet ik niet hoe.
Ook de FillDown gaat niet helemaal goed want onderaan de lijst word deze verder dan zou moeten doorgetrokken.

En het komt compleet met deze opmaak uit de ledenadministratie? Of heb je er zelf weer wat mee lopen knutselen?

De methoden om de boel te sorteren heb je al. Om de juiste range te bepalen kan je dit even testen en daar wat mee doen.
Code:
Sub VenA()
  Columns(4).SpecialCells(2).Offset(, -3).Resize(, 12).Select
End Sub

Ik heb hem nog even aangepast.............
De formule in VBA werkt met relatieve verwijzingen.
Dat is wat lastig, maar ik genereer die via Macro opnemen.
En nu ik de opmaak zie laat ik LR bepalen als het hoogste regelnummer van kolom D, E en F
Ik heb nu ook een button toegevoegd.
Je kan het beste dit bestand als Master houden en steeds de nieuwe export erin plakken.
Affijn test hem maar even....

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Super :thumb:
Ik ben er helemaal blij mee, hier kan ik goed mee uit de voeten.
Beankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan