• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren met vaste cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stuart1

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2014
Berichten
23
Hey,

Te zien in het bijgevoegde excel bestand is dat er in blad 1 'namen' drie namen staan. Deze namen neem ik automatisch over in blad 2 'invoer'.
Nu wil ik namen toevoegen en alfabetisch maken in blad 1, zodat deze ook worden in blad 2. Echter wil ik ook dat de cijfers achter de namen in blad 2 gesorteerd worden. Is het mogelijk de cijfers te koppelen aan de namen op blad 2, zodat ik alleen de namen op blad 1 hoef te sorteren. (eigenlijk wil ik dus maar één handeling uitvoeren ipv bij elk excel bestand sorteren te drukken.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen,

Stuart

Bekijk bijlage vraag.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Waarop is die sortering gebaseerd?
Waarom horen die getallen bij die namen?
 
Waarop is die sortering gebaseerd?
Waarom horen die getallen bij die namen?


De sortering is gebaseerd op alfabet. Voor mijn werk kan je meerdere scores halen op bepaalde onderdelen. Dit wordt voor iedere medewerker gedaan. Echter gaan er ook medewerkers uit dienst en worden er nieuwe medewerkers aangenomen, waardoor ik in het grootte bestand lege cellen krijg en niks meer alfabetisch staat. Het bestand waar ik deze scores bij hou heb ik ook bij andere bestanden. Graag wil ik gewoon in één bestand alle medewerkers toevoegen en verwijderen en dat deze toevoegingen/verwijderingen automatisch overgenomen worden in andere bestanden zonder dat alle scores door elkaar heen gaan.

Hopelijk is het een beetje duidelijk...
 
Veel duidelijker wordt het er niet op.
Die cijfers hebben die een relatie met die namen, zo ja hoe dan?
Doe een klein beetje meer moeite om een gelijkend voorbeeld te maken en er wat bijschrijven wat er moet gebeuren.

Wellicht kan je een tabel maken/gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan