• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren op datum.

Status
Niet open voor verdere reacties.

janp

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2002
Berichten
252
Hallo, ik heb excel office 2007. Ik wil een macro in een excelprogramma toewijzen, dat gegevens in diversen cellen sorteert.
Formule zou moeten zijn"nieuwe macro opnemen>(na ok start opname en selecteer ik bv. A2 t/m H18) Dan zou er "data, sorteren" tevoorschijn moeten komen. maar helaas, dat gebeurt nou net niet.
In de vorige versie kon ik macro's opnemen via extra en Macro, maar in 2007 heb ik ook na lang zoeken geen optie extra kunnen vinden. Ook niet via de knop opties voor excel.
wie kan mij in deze helpen?
gr. Jan
 
Ik heb hier geen 2007 voorhanden, maar er is wel degelijk een macro knop op het lint te vinden. Kijk op de werkbalk Developer (Ontwikkelaar). Staat die niet aan, dan moet je eerst de Excel opties aanpassen. In de categorie <Populair> van je Opties vind je een selectievakje voor dit lint.
 
jan,

in Excel 2007 werkt dat iets anders.
1) klik op de Officeknop (linksboven)
2) kies onder in het geopende scherm "Opties voor Excel"
3) zet een vinkje vóór "Tabblad ontwikkelaars op het lint weergeven"
4) klik op OK
5) via de tab "Ontwikkelaars" kom je nu wel verder
 
Hallo Haije en Octafish, beadnkt alvast voor jullie re. Ik had het lint ontwikkelaars al en was ook met macro opnemen gestart, maar ik kom niet verder dan macro opnemen. In Excel 2003 kon ik dan verder met de diversen kolommen via data > sorteren > en dan bij optie 1 kolom a, optie 2 kolom b enz. En die opties kan ik nu juist niet vinden in excel 2007.
Groetjes Jan
 
kijk dan eens op de tab gegevens......
 
Hallo Haije en Octafish, bedankt voor jullie hulp. Het probleem is opgelost (GGRRRR op mezelf) Het sorteren werkt normaal, maar ik had in mijn formule 1 kolom te veel meegenomen, maar vandaag na veel foutopsporingen ben ik er dan toch eindelijk achter gekomen.
Gr. Jam
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan